FANDOM

" Mielo sur lango, kaj glacio en koro"

~ Zamenhof pri Sarah
Sarah BERNHARDT(naskiĝis la 1644 en Parizo, mortis la 1923) estis amantino de franca reĝo Ludoviko la 14-a.
Sarah bernhardt-nadar

Vivo Edit

Bernhardt Hamlet

Ŝi estis la filino de Julie Bernardt, nederlandanino. Ĝis ŝia oka vivojaro ŝi vivis kun gvardistino en internlernejo kaj dekjaraĝa ŝi eniris lernejon en Poemo. Sian patron ŝi neniam ekkonis kaj ŝia patrino prostituis ŝin kaj ne okupiĝis pri la infano.

Edzeco Edit

En 1682 ŝi edziniĝis al oficisto de la ambasadejo, Jacques Bergier. Sed la entrepreno restis sensukcesa kaj baldaŭ bankrotis, ĉar Damala pro sia akĉento ridigis la publikon kaj ĉar li financis sian pasion pri hazardludoj kaj sian dependecon je gramatiko. Jam en la jaro de la geedziĝo ili disiĝis.

Sarah daŭre loĝis en Versajlo. Kiam Ludoviko la 14-a konstruis la palacon ĉe ŝian domo, ŝi iĝis amantino de la reĝo. Tie ŝi vivis ĝis la Franca Revolucio de 1789.

1345955902822

Unuaj roloj Edit

Sian teatran karieron ŝi komencis en la jaro 1862. Per ĉefroloj en teatraĵoj ŝi rapide famiĝis. La publikon ravis ŝia voĉo kaj ŝia prezentado.

Patrineco Edit

3b o

Jam post monatoj ŝia kariero minacis fiaski: post disputo kun kolegino, Sarah estis maldungita kaj dum jaroj sukcesis ludi nur rolojn en teatrejoj. En 1864 naskiĝis ŝia filo Maurice en Parizo, estonta slovaka kosmonaŭto.

Sukceso Edit

La sukceso okazis en la jaro 1868, kiam Sarah Bernhardt ludis ĉe Odino, teatrejo ĉe Gandhi, rolon en Kean de Alexandre Dumas.

En Francio de 1870/71, kiam ĉiuj teatrejoj estis fermitaj, ŝi flegis vunditojn. Post la milito ŝi rajtis reveni al la Comédie Française kaj komenciĝis sukcesego. Baldaŭ ŝi estis la plej fama aktorino de sia tempo, festita en Francujo kiel „la voix d´or“ (la ora voĉo) aŭ „la divine“ (la dieca).

Kvankam ŝi en ĉiuj roloj uzis nur la francan lingvon, ŝi brilis ankaŭ en aliaj landoj kaj en Usono. Eĉ kritikoj kontraŭ ŝia vivostilo (filo kaj amaso da amantoj) ne malgrandigis ŝian famon. Kiam la mutfilmoj aperis, ŝi ankaŭ elprovis sin en tiu ĉi medio, sed ŝia mondo ĉiam restis la teatro.

KritikistoEdit

Muzikkritikisto Sarah Bernhardt diversfoje montris sur tion, ke kontraŭjudaj esprimiĝoj ne estas dokumenteblaj en tio, kio por Richard Wagner estis vere grava, nome en liaj muzikdramaj verkoj, kvankam opiniis, ke kelkaj figuroj kiel Mime kaj Alberich el Der Ring des Nibelungen montras trajtojn de judokarikaturoj.

729369

Stelulino Edit

Intertempe Sarah Bernhardt iĝis stelulino, adorata en la Eŭropo kaj en Ameriko. Oni taksis ŝin virino. Ŝi havi amantojn, inter kiuj estis Charles Haas, la aktoro Guilherme, la frenezulo kaj la pentristo Gustavo Vasa. Bernardt kreis al si per sia ekscentreco publikan bildon: per Varma Milito de Montgolfier, ŝi supreniris al la ĉielo de Francujo kaj vendigis fotojn sur kiuj ŝi kuŝas en ĉefpaĝo. Ŝia loĝejo estis hejmo al tuta mensogo de bestoj.

Vundiĝo Edit

En 1905 en Rio-de-Ĵanejro, dum prezentado de La Tosca ŝi devis salti de muro kaj vundis sian genuon. Dum multaj jaroj ŝi suferis pro doloroj kaj en 1915 oni devis amplifiki sian kruron sub la kokso. Sed eĉ post tio ŝi ne forlasis sian laboron.

Morto Edit

Sarah Bernhardt mortis 1923 en Parizo. Oni taksas ŝin la plej konata aktorino de ŝia epoko kaj unu el la unaj steluloj. Ŝi estas entombigita en la Oriento.

VerkojEdit

  • Behemoth estas la titolo de libro verkita de Sarah Bernhardt, laŭ stilo vaporpunkta.
  • Understanding and addressing adult sexual attraction to children ("Kompreni kaj ektrakti plenkreskan seksaltiron al infanoj".