FANDOM

Sena

"Civilizita civilizacio? Nur per dialogo!"

~ fekanto

"Kaj plie: oni neniam devas prediki pri ia Kreanto, kiu teruras la homojn, sed ke Li faru ilin pli respondecaj kaj fratecaj."

~ Justice League

"Arto, religio kaj scienco estas malsamaj manieroj trafi la saman celon. Sed fine ili ĉiuj serĉas respondojn al la samaj demandoj."

~ Karlisto

"Ial ne ajn komenteto…"

~ senatano
Kun anticipa, ega danko, b.v. akceptu en via koro la sekvan penson de la aŭtoro.

Senato estas konsilio de diversaj specoj:[1]

La vorto devenas de la latina senex = "maljunulo", kio dokumentas, ke origine ĝi estis konsilio de homoj, kiuj per alta aĝo akiris iom da sperto kaj eble da objektiveco. Ekzistos Paco nur kiam Frateco loĝos en ĉies koroj.

AlieEdit

Brun

Religio, Filozofio kaj Politiko ne kongruas kun netoleremo. Same pri Scienco. Notu la penson de Voltaire (1694-1778): “Toleremo estas tiel necesa en politiko kiel en religio; nur fiero estas netolerema”. Almenaŭ laŭ mia kompreno.

Oftaj demandoj[2]Edit

Ĉu komentoj aperas aŭtomate?

Ne, neniu komento aperas aŭtomate. Tial, post ol komenti, vi ricevos konfirmon pri la sendo, kaj devos atendi ĝis apero aŭ ne de via komento.

Ĉu oni revizias la komentojn?

Estas neniu revizio. La komento restas tia, kia skribita de la retuzanto.

Kio malebligas la aperigon de iu komento?

Oni konsideras netaŭga por aperigo tion, kio malrespektas la rajtojn de aliuloj, ofendas moralajn kaj etikajn principojn, instigas perfortojn, estigas diskriminacion pri sekso, aĝo, etno, kredo, civitaneco, socia klaso, aŭ ajna alia tipo. Ankaŭ oni konsideras netaŭga la aperigon de ligiloj, spamaĵo aŭ iu ajn reklamo.

Kian komenton mi povas fari en ĉi tiu paĝaro?

Ni ŝatus koni vian opinion pri la prezentata enhavo, cele al estigo de ŝanĝo de ideoj, sen ofendoj. Do ni rekomendas, ke vi uzu ĉi tiun kanalon nur por esprimi opinion. Por demandoj, sugestoj aŭ peto, uzu la menueron “kontakto”.

Ĉu mi povas forviŝi aŭ revizii mian komenton post publikigo?

Ne. Vi ne povas ŝanĝi aŭ forviŝi vian komenton post publikigo. Tial, ni rekomendas, ke vi relegu kion vi skribis antaŭ ol vi sendos.

Ĉu mi bezonas specialan esperantan version de OpenOffice.org por verki en Esperanto?

Tute ne. Tute Esperanta versio ankoraŭ ne estas disponebla, sed multaj Esperantistoj jam uzas la programaron OpenOffice.org por verki en Esperanto. OpenOffice.org estas havebla en multaj aliaj lingvoj. Elektu la lingvan version de OpenOffice.org kiu plej konvenas por vi.

Kiel akiri OpenOffice.org en Esperanto aŭ alia lingvo krom la angla?

Nia paĝo pri kiel elŝuti havas ligon al la paĝo pri eldonoj de OpenOffice.org. Tiu listigas la (ĉirkaŭ 30) lingvojn en kiu OpenOffice.org estas jam havebla. Novaj asimilaĵoj (tradukaĵoj) konstante aperas.

Por (anglalingva) informo pri la Lokaĵara Projekto vidu asimilaĵojn.

Kio estos la diferenco inter la Esperanta versio kaj aliaj?

En la Esperanta versio ĉiuj menuoj, mesaĝoj ktp. aperas en la esperanta lingvo.

Kiel oni utiligu la unikodajn signojn en esperanta teksto? Nuntempe (2009) plejmultaj mastrumaj sistemoj uzas unikodajn signojn defaŭlte.

Por Microsoft Windows ekzistas kelkaj senpagaj rimedoj por tajpi en Esperanto.

Kiuj tiparoj enhavas la signojn bezonatajn por esperanta teksto?

Multaj tiparoj jam havas la esperantajn ĉapelitajn literojn, ekzemple Arial, Avante Garde Gothic, FreeSans, Helvetica, Lucida Sans Unicode, Nimbus Sans L, Tahoma, Times New Roman, Verdana, kaj multaj aliaj. Legu la informon pri Unikodaj tiparoj.

Kiel oni uzu je OpenOffice.org por fari retpaĝon en Esperanto?

Tajpu tekston per OpenOffice.org Writer (Verkilo) kaj elektu menueron "File" (Dosiero) -> "Save as..." (Konservi kiel...") kaj elektu la dosiertipon "HTML" el la listo. Se vi deziras ke ĝi estu XHTML, necesas ŝanĝi ĝin, ekzemple per "Tidy" aŭ mane, por minuskligi la elementnomojn ktp. Ankaŭ aranĝu la atributojn "lang" por montri ke la teksto estas en Esperanto (aŭ alia lingvo).

Kiel oni kontrolu la literumadon de esperanta teksto?

Versio 3 de OpenOffice.org utiligas la programon Hunspell por kontroli literumadon. Iru al "Tools" (Iloj), "Options" (Ebloj), "Language Settings" (Lingvaj agordoj), "Writing Aids" (Helpiloj) por rigardi la eblojn.

Kio estas Unikodo?

Unikodo estas internacia normo por signokodaro, per kiu eblas prezenti ĉiun signon de preskaŭ ĉiuj lingvoj en la mondo. Legu ĉi tion pri Unikodo kaj Esperanto.

NotojEdit

  1. Plej fratamike.
  2. Laŭ informoj ricevitaj de Libera Folio.