Servistino

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Okulo ne atentas, dorso eksentas"

~ Zamenhof pri servistino
Maid-with-a-birch

"Interesa produktaĵo, teknologio, kiun sen Esperanto mi, certe, neniam ekkonus"

~ mi pri servistino

"La lingvaĵo estas facile legebla kaj komprenebla"

~ recenzisto de Monato pri ĉi tiu artikolo

Servistino estas virino kies okupo estas plenumi personajn servojn al iu. Dommastrino kaj dommastro uzas ŝiajn servoj el malsamaj manieroj, kompreneble.

[redakti] Senkulpiĝo

12646811086

Sinjorino, forlasante sian servantinon : Jes, mi bedaŭras, sed mi ne povas repreni el via serva libro mian ateston pri via nepuremeco. Rigardu do mem ekzemple la malpuraĵon de muŝoj tie ĉi en la angulo.

— Servantino : Tio ĉi ja estas ne mia kulpo! tiu ĉi malpuraĵo jam estis, kiam mi antaŭ jaro komencis mian servadon ĉe vi.

[redakti] Simile

"Vidu la polvon sur tiu ĉi skribotablo!" - skoldas la direktoro sian purigistinon. "Kaj vidu la malpurecon de tiu ĉi oficejo! Aspektas kvazaŭ oni ne purigus ĝin de pli ol monato!"

"Ne kulpigu min, sinjoro," - sindefendas servistino. "Mi laboras ĉi tie nur dum unu semajno!"

Comm

[redakti] Salo

La sinjorino: Hontu! Por alporti unu kilogramon da salo vi prenis tiel longan tempon.

La kuiristino: Pardonu, sinjorino, mi alportis du kilogramojn.

[redakti] Singardo

Singardo estas riĉa turpa servistino olda amindumata de Nekapablo.

[redakti] Logikemo

Aŭdiĝas sonorileto. Mastrino malfermas pordon. Ĉe la pordo juna fraŭlino diras:

- Ŝajne vi bezonas servistinon.

[redakti] Utile

—Kion do vi faras? — demandas sian servistinon kuracisto, vidante, ke li batas knabon.

—Pacienton por vi, sinjoro, —respondas la servistino.

1329714666572

[redakti] Klasike

En _La Tartufo_ (tartufo = ŝajnpia hipokritulo) de Moljero, la tartufo diras al la servistino Dorino (kiu, kiel oni normale faris tiuepoke, surhavas dekoltaĵon kaj vastan longan robon) : "Kaŝu, kaŝu tiun sinon [li ŝajnpudore diras "sinon" anstatavx "mamon"], kiun mi ne rajtas spekti." Tion li diris, provante surmeti sian naztukon sur ŝian dekoltaĵon. Kaj ŝi rebatas al la tartufo : "Eĉ tiam, se mi vidus vin tute nuda, mi sentus min tute indiferenta."

La tartufo mensogis, kiam li ŝajnigis tiun pudoron, ĉar la teksta analizo montras, ke la tartufo devas esti sufiĉe juna kaj alloge bela, dum Dorino devas esti mezaĝulino, jam delonge servinta tiun familion kaj havanta sufiĉe da aŭtoritato. Oni malfacile imagas maldikulinon en la rolo de Dorino, ĉar ŝi tre aplombe (tamen sincere kaj respekte) parolas al ĉiuj, ankaŭ al la gemastroj.

[redakti] Novaĵo

Katia marilda

Maljunega sinjorino al servistino: Mi havas bonan novaĵon kaj malbonan novaĵon.

Servistino: Do, sinjorino, komencu per la malbona novaĵo.

Sinjorino: La malbona novaĵo estas ke mi ne plu memoras la bonan novaĵon.

[redakti] Alie

La patro (VIDVA): Çu vi scias, filino, ke nia kuiristino baldaû edziniĝos?

La filino: Estas tre dezirinde, ke tiu malbela, malsaĝa virino foriru de ni. Je kiu ŝÿ edziniĝos?

La patro: Je mi mem.

[redakti] Dorlotbestoj

Ulino estas kandidato kiel servistino ĉe riĉulino.

"Antaŭ ol dungi vin," diras la sinjorino, "mi volas fari ankoraŭ unu gravan demandon: ĉu vi ŝatas hundojn kaj katojn?"

Ulino volas tre plaĉi: "Tio ne estas problemo," ŝi respondas servemece. "Mi povas manĝi ĉion."

[redakti] Trafa respondo

La hejmo-mastrino plendas: Aŭskultu, Mari: hieraŭ vi rompis florvazon kaj du tasojn, hodiaŭ vi rompis tri glasojn..., kio okazos ĉi tie morgaŭ?

La servistino saĝe respondas: Ne timu, sinjorino. trankviliĝu, ĉar morgaŭ mi havas liberan tagon!

[redakti] Saneco

Imagem1181

La kuracisto vizitas maljunulon en lia domo por ĝenerala aŭskultumo. "Nu," diras la kuracisto, "por 78-jara viro, vi havas bonegan sanstaton. Kiel vi sukcesas tion?"

"Ho," respondas la maljunulo, "mi ĉiam atentis mian sanon. Mi ne drinkas, ne fumas, kaj ĉiam modere seksumis kun mia edzino, kaj..."

Subite estas sono de falantaj mebloj kaj kriĉanta virino de la supra etaĝo. "Kio estas tio?" scivolas la kuracisto.

"Ho, tio estas nur mia patro," respondas la maljunulo. "Li denove postkuras la novan servistinon. Li certe denove estas komplete ebria!"

[redakti] Neniom malhelpas

Sinjorino venas domen laca kaj malsata. Lia sesdekjara servistino donas al li la tagmanĝon, kiu estas preparita tre malbone.

— Sinjorino : Aŭskultu, Antonino, diru al mi malkaŝe, kial vi ne prenas oficon de nutristino? ĝi estas ja multe pli enspeza, ol la ofico de kuiristino.

— Kuiristino : Ha, sinjoro, vi ŝercas! Kiel do ĝi estus ebla? ĉu mi povus nun esti nutristino?

— Sinjorino : Neniom malhelpas! Kuiristino vi ja ankaŭ tute ne povas esti kaj tamen estas!

[redakti] Suspekto

Kial vi ploras? — demandas la sinjoro la ĉambristinon.

La sinjorino diras, ke mi ŝtelis dek du kulerojn ar-̧ĝentajn.

— Çu tio ne estas vera?

Ho ne, sinjoro, — respondas ŝi, — unu jam delonge mankis el la dekduo.

[redakti] Ĵaluzoj

2672427415 38a6ccd008

La edzino en parvenua familio plendas al sia ĉambristino:

-- Ho, Manjo, mi estas tre, tre malĝoja. Mi divenis, hodiaŭ ke mia edzo jam longan tempon min kokras kun sia sekretariino.
-- Neeble, nekredeble! Sinjorino, vi certe diras tion nur por ĵaluzigi min. Sed vane, kredu!

[redakti] Ordono

La sinjoro: Çu vi opinias, ke pluvos?

La lakeino: Mi opinias, jes.

La sinjoro: Nu, veku min dek minutojn antaû la ko-menco de l’pluvo.

[redakti] Kulero

Maljuna pastro invitas junan pastron vespermanghi kun si. La juna pastro tuj rimarkas, ke la servistino estas juna kaj belforma. Dum la vespermanĝo la junulo komencas pensi, ke eble estas intima rilato inter la alia viro kaj lia servistino. Ŝajnas, ke ŝi kondutas tre konante kun sia estro... La maljunulo vidas, kiel la junulo observas la virinon kaj haste diras: "Mi divenas kion vi pensas pri mi kaj ŝi, sed mi volas certigi vin, ke nia rilato estas tute profesia".

Unu semajnon poste la dommastrino venas al la maljuna pastro, dirante: "Patro, post la vizito antaŭ semajno de via amiko, la juna pastro, mi ne povas trovi altvaloran arĝentan viandosaucan kuleregon. Ĉu estas eble ke li ŝtelis ĝin?"

La maljunulo opinias: "Mi tre dubas tion, sed mi demandos lin per zorge skribita letero". Do li skribis jene: "Kara Patro, mi ne diras ke vi FAKTE prenis mian viandosaŭcan kuleregon au ĉu vi NEFAKTE prenis ĝin. Tamen la fakto estas, ke post via vizito la kulerego mankas al mi".

Post tri tagoj la maljuna pastro ricevas jenan leteron de la alia pastro. "Kara Patro, mi ne volas diri, ke vi FAKTE dormas kun via servistino au ke vi NEFAKTE dormas kun ŝi. Tamen la fakto estas tia: se vi estus dormanta en via propra lito, vi jam estus facile trovinta la kuleregon".

[redakti] Hejma anĝelo

66

— Panjo, ĉu estas vere, ke la anĝeloj havas flugiloj?

— Jes.

— Ili do povas flugi?

— Certe.

— Ĉu ankaŭ nia servistino povas flugi?

— Kial tiu demando?

— Hieraŭ paĉjo nomis ŝin «anĝelo mia» kiam kisis.

— Ŝi forflugos morgaŭ matene.

[redakti] Mono

Juna servistino admiras novan, multekostan vizonpeltan mantelon de sia mastrino, iu nekonata aktorino.

— Nu, diras tiu ĉi, estas facile: mi renkontis sinjoron, kiu donacis al mi 15 mil stelojn.

Post jaro la servistino venas kun same bela peltaĵo. Al la miranta mastrino ŝi klarigas:

— Estas facile: mi renkontis cent sinjorojn, kaj ĉiu donacis al mi 150 stelojn.

[redakti] Aliflanke

Ŝranko

La sepjara Steĉjeto alparolas la patrinon:

-- Panjo, ĉu vi donus al mi mil forintojn?
-- Tute ne, fileto!
-- Panjo... se vi donos al mi mil forintojn, mi malkaŝos, kion diris hieraŭ paĉjo al la servistino, dum vi forestis por achetado.
-- Nu bone, en ordo -- panjo elprenas milforintan bankbileton, kaj ŝi donas ĝin al la filo. -- Kaj nun malkaŝu, kion li diris?
-- Tion, ke "Manjo, ĉu por morgaŭ vi glados al mi la bluan ĉemizon?"

[redakti] Malavarulo

Riĉa maljunulo freneze ekamas servistinon, kaj li decidas okupiĝi pri ŝi. Li aĉetas por ŝi novajn vestojn, multajn juvelojn, luksan veturilon por ke ŝi ne devu preni metroon malfrunokte, grandan multekostan apartamenton, kaj kunportas ŝin por libertempi ĉe la marbordo. Post kelka tempo li decidas ke li ne povas vivi sen ŝi.

"Mia karega," li diras al ŝi, "ni geedziĝu!"

"Ho, ne!" ekkrias la junulino. "Vi estas multe tro elspezema!"

[redakti] Neprospera aludo

5210

Edzo, la kuracisto diras, ke mi bezonas min distri, vidi aliajn vizaĝojn ĉirkaŭ mi . . . Nu, en tia okazo mi tuj forlasos nian servistinon kaj dungos aliajn.

[redakti] Karbo

Servistino: Sinjorino, mi ne povas disrompi tiun grandan karbo-pecon.
Mastrino: Pensu nur, ke ĝi estas taso aŭ telero, kaj vi tuj sukcesos!

[redakti] Laŭdo

Edzino: En la atesto de nia servistino mi enskribis, ke ŝi estis malpura, maldiligenta kaj impertinenta. Sed tamen mi volus skribi ankaŭ ion bonan.
Edzo: Skribu do, ke ŝi havas bonegan apetiton.

[redakti] Sukero

- Ŝajnas, ke mia servantino ŝtelas sukeron.
- Por la mia tio maleblus, eĉ se ŝi ekdezirus.
- Kial do?
- Mi ĉiam enigos muŝon en la sukerujon, se poste ĝi forestas sub kovrilo, sekve iu prenis sukeron.

[redakti] Vartistino

La-Cenerentola

Virino dungas novan vartistinon.
- Pro kio oni maldungis vin en antaŭa laborloko?
- Mi forgesis bani la infanon.
La gaja infana voĉo el infanĉambro:
- Panjo, ŝi taŭgas por ni!

[redakti] Legado

La sinjorino: Sed Lina, kiel vi povas legi gazeton, kiam la infaneto tiel bruege ploras!

La servistino: Ho, sinjorino, ̧ĝia ploro ne ̧ĝenas min en la lego

[redakti] Kialo

Sinjorino kolere diras al sia servistino:

— Ha, vere, mi dungos alian servistinon!

—Tion vi tre ̧ĝuste faros, — respondas la servistino, — çar tie çi troviĝas sufiçe da laboro por du servistinoj.

[redakti] Servante maljunulon

7 MG

Tri maljunuloj sidas sur benko de la bervala parko kaj priparolas siajn zorgojn:

— Al mi, — balbutas la unua, 72-jara. — malbone funkcias la okuloj.

La dua, 81-jara, bedaŭras, ke liaj kruroj jam ne estas tiom elastaj, kiom antaŭ la milito.

— Ha! — ĝemas la tria, 93-jara. — mi ne povas plendi pri mia korpo, sed ĉiutage malfortiĝas mia memoro. Hodiaŭ matene, kiam Olga, mia juna servistino, trairis la ĉambron, mi diris al ŝi: «Tuj senvestiĝu, por ke ni amoru». Kaj ŝi respondis: «Sinjoro, ni ambaŭ ja ĵus ellitiĝis».

[redakti] Atestoj

La sinjorino: Vi ne havas bonajn atestojn.

La servantino: Sed mi havas multajn.

[redakti] Kiel sinjorino

5116 n

Servistino post la laboro

Lastmomente grafino Mambolino rimarkas, ke 13 personoj ĉeestos ŝian vesperan kunvenon. Ĉar ŝi estas superstiĉa, ŝi petas sian junan servistinon Rista surmeti belan robon kaj ludi la rolon de gastino. Oni vespermanĝas, dancas, amuzas sin ĝis malfrua horo.

Sekvatage la grafino demandas la servistinon:

— Rista, ĉu oni hieraŭ vespere traktis vin kiel sinjorinon?

La naiva junulino ruĝiĝas, mallevas la okulojn kaj respondas:

— Jes, dufoje en la biblioteko, kaj unufoje en la vintroĝardeno.

[redakti] Graveda problemo

Sinjorino Kruko (al la servistino): Fraŭlino, mi maldungas vin.

Servistino: Sed kial, sinjorino?

Sinjorino Kruko: Ĉar vi estas graveda.

Servistino: Sed ankaŭ vi estas graveda, sinjorino.

Sinjorino Kruko: Efektive. Sed mi estas graveda pere de mia edzo.

Servistino: Sed sinjorino, ankaŭ mi estas graveda pere de via edzo!

[redakti] Mensogo

— Karulo, nia servistino diras, ke ŝi gravediĝis.

— Ŝi mensogas. Neniu kuracisto povas konstati ĉi tion post nur tri tagoj.

[redakti] Helpo

Riĉa sinjorino donis al la servistino grandan trinkmonon.

- Vizitos min sinjoro. Se mi petos teon, vi alportu ĝin sed tuj poste eliru. Se mi petos ĉampanon, alportu ankaŭ ĝin, sed tuj poste eliru. Se mi krios "helpon", vi rajtas iri hejmen, ĉar mi jam ne bezonos vin.

[redakti] Surprizo

Selena-gomez

Joĉjo diras al sia patrino: Panjo, mi ĵus aŭdis kion diris Paĉjo al la servistino....

Panjo, kies oreloj "leviĝas": Nu, diru!

Joĉjo: Nu, li diris al ŝi ke li donos al ŝi tre grandan surprizon por la novjara donaco, ĉar ŝi estas unu el la plej belaj knabinoj kiujn li iam vidis....

Panjo diras nenion.

Joĉjo scivolas: Laŭ vi, Panjo, kio povus esti tiu surprizo?

Panjo: Nu, estas ke la servistino forlasos nin jam morgaŭ, kaj ŝi ankoraŭ ne scias tion!

Content Navigation
Aliaj lingvoj