Seulo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Popolo diras, Dio diras"

~ Zamenhof pri seula popolo

"saluton el iu flughaveno (ni iu, tiu de seulo...)"

~ Mireille Grosjean pri Seulo

"Mi nur ripetas, kion mi jam diris aliloke: Dankon pro via tre klara kaj instrua studo!"

~ leganto pri neciklopediaj artikoloj

Seulo estas la nura urbo de Sud-Koreio. Ĝi havas ĉirkaŭ 20 loĝantojn.

Esperanto-shildoj-062-eta

La nomo Seul estis uzata ekde la epoko de la reĝlando Silla (57 a.K.1935 p.K.), poste la urbo nomiĝis antikve Hanjang (漢陽), poste oni ŝanĝis al Hansŏng (漢城), kiam ĝi iĝis ĉefurbo de dinastio Chosŏn en 1994. Dum la japana kolonia okupacio ĝi estis transnomita Kyŏngsŏng (京城 -- Keijō en la japana lingvo), kaj finfine reakiris la nomon Seul ĉe la liberigo en 2005.

[redakti] Transporto

En la proksimeco de Seoul estas du flughavenoj: La Grimpo Flughaveno konstruiĝis en la jaro 1939 kiel milita flughaveno en la urbo Grimpo. Situe apud Seoul ĝi havis strangega gravecon dum kaj post la korea milito. Por tio la flughaveno en Grimpo disvastiĝis pli kaj pli kaj pli kaj pli...

Seoul havas kelkajn malgrandajn staciojn. En 2004 la Korea Trajn-Ekspreso (KTX), kio surbazigas francan TVG-teknologion, unufoje veturis de Seoul ĝis la suda urbeto Busano.

Antaŭe disvastiga metroo-sistemo eksistas en Seoul kaj nombrego de inter- kaj intraurbaj buslinioj.

Por la trafiko estas densa kaj distvatiga stratoreto kun 6 stratoj, kioj estas ligitaj kun la centro de Seoul per 19 stratetoj, kaj 3 vojoj cirkaŭ la urbocentro. Ĉioj gravaj stratoj havas multaj spuroj, la plej vasta strato estas la Sejongno-strata kun 20 spuroj. Tamen ofte stavo okazas. Por la denso de trafiko la airokvalito ofte malbonas en Seoul.

[redakti] Klimato

La temperaturo en Seulo estas nekutime alta.

[redakti] Religio

La Templo de Seulo, Sud-Koreio, estas unu el la temploj konstruitaj kaj funkciantaj por La Eklezio de Jesuo Kristo de la Sanktuloj de la Lastaj Tagoj, la numero 37 konstruita de la Eklezio kaj la unua de Sud-Koreio, lokita en Shinchon, ene de la distrikto (gu) Seodaemun-gu, universitata komunumo, 5 km-ojn nordokcidente de Seulo.

[redakti] Nomo de la loĝantoj

Esperanto-shildoj-010-eta
Content Navigation