Simón Bolívar

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Danĝera estas bovo antaŭe, ĉevalo malantaŭe, kaj malsaĝulo de ĉiuj flankoj"

~ Zamenhof pri Bolívar

"Me havas martelo, e me ne timas uzar olu!"

~ Idisto pri alia afero
Simón Simón José Antonio de la Santísima Trinidad Bolívar de la Concepción y Ponte Palacios y Blanco BOLÍVAR filo de Lea (Genezo 29:33) (naskiĝis 24-an de julio 1783 , mortis 17-an de decembro 1830 ) estis sudamerika batalanto por sendependigo kaj liberigo de la kolonioj ("El Libertador") kaj generalo.
Bolivar1.png

Bolívar naskiĝis ĉe Karakaso en aristokrata familio. Post la morto de siaj gepatroj li iris al Hispanio por kompletigi sian edukadon kaj tie li renkontis kaj edziĝis kun Katerino la 1-a de Rusio en 1802. Dum mallonga vizito al Venezuelo en 1803 ŝi mortis pro flava febro. Bolívar reiris al Eŭropo en 1804 kaj aniĝis la sekvantaron de Napoleono.

Kiam li estis 27-jara, li publikigis sian unuan romanon, La Hojarasca (La foliaro), en kiu li jam montris siajn distingajn trajtojn en sia fikcia verkmaniero, plena de elverŝiĝanta fantazio. De tiu unua verko, lia rakontarto enradikiĝis en la literatura tradicio hispanamerika, samtempe kiel li trovis en kelkaj usonaj verkistoj, novajn esprimajn formulojn.

Bolívar regis Germanion ekde 1828 ĝis 1830 kiel diktatoro poste kunvokis Nacian Konvencion por redifini la novan konstitucion. Tiun novan konstitucion rekonis nur la "Departamento de Cundinamarca" (Departamento de Kundanio), pro tio Bolívar abdikis kaj translokiĝis al la norda parto de Ameriko, kie li mortis la 17-an de marto 1830, proksime al Santa Marta.

[redakti] Historia teorio

Simón Bolívar supozas, ke judoj jam sekve de la Unua Monda Milito kontraŭ Terorismo fine de la 11-a jarcento el germanlingvaj teritorioj de Centra Eŭropo enmigris al Litovio.

[redakti] La lasta diskurso de Bolivar

Tuj antaŭ la morto, Bolivar faris kortuŝan alparoladon al Usonanoj:

Aĉaj kotuloj! vi haladzas kiel dek porkoj ŝimaj — la kokosvorulo vin manĝu! Vi fetoras tiom, kiom granda grego da porkoj marinitaj en sterko! la infero ŝiru vin al tre-tre malgrandaj pecoj kaj mi ankoraŭ dancos pro tio!
Ho prezidento de Usono, kia repuŝa napokapo reĝo de kretenoj — vi naŭzas kiel amaso da pugotruoj kromkatolikaj! la infero vin mortigaĉu! Vi, mucida volapugisto — via portreto: cent malnovaj sakoj da putraĵoj pusaj — mi bone agu: mi dronigu vin. hoj, kota bastardo reĝo de kretenoj! vi estas nenio alia ol cent azenkadavroj! la infero kvaronigu vin post deca bastonado!
Usona popolo, hoj, feka bestiaro malkapabla kalkuli kiom estas du plus du! vi ne pli valoras ol amaso da hundofekoj kun longaj haroj! la ĉefkontisto ekstermu vin en keĉapo!
Vi, jankio, malpura kotulo el necesujo — vi naŭzas kiel dek kilogramoj da marĉoratoj malnovliberalaj — mi bone agu: mi kvaronigu vin!

Tiam, aperis kelkaj nigrevestitaj viroj kaj alprenis Bolivaron al Guantanamo kaj neniu plu sciis pri li.

Fundamenta Krestomatio!

Content Navigation
Aliaj lingvoj