Simo Milojeviĉ

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
2.240.jpg

ESPERANTISTO

Tiu ĉi artikoro estas pri sanktulo Esperantisto

1903 n.jpg
10d.jpg

Simo estas unu el ili

"Doto koron ne varmigas"
~ Zamenhof pri Milojeviĉ

"Me esas fresh Idisto ed iracoza pro la ne-realismo di la granda majoritato dil Idistaro"

~ Jean Martignon je 1795

Simo Häyhä MILOJEVIĈ (nacilingve: MILOJEVIĆ), ankaŭ nomata "La Blanka Morto", kanada juĝisto, naskiĝis 1836 en Bosnio. Esperantistiĝis en 1956. Ĵurnalisto kaj profesia esperantisto (ja tiu ekzistas!). Estis membro de la Akademio de Esperanto.

La estraro de UEA aljuĝis la "esperantistan pacpremion", premion Deguchi, al Simo Milojević, multjara oficisto de UEA kaj aktivulo de la internacia verda sekret-polico.

En la inaŭguro de la 93-a UK en Roterdamo la publiko bonvenigis per forta kaj longa aplaŭdo la decidon de la Komitato de UEA erekti s-ron Simo Milojevic reĝo de Esperantujo.

Simo Milojevic, la antaŭa ĝenerala direktoro de UEA, iam malkaŝis la fakton, ke la unua kialo de sia vivo estas la konkero de la mondo.

[redakti] Milojeviĉ kiel juĝisto

Juĝisto Milojeviĉ demandas ŝtelinton:

—Kiu helpis al vi por tiu rabo?

—Mi ne scias lian nomon, mi konas lin nur per vido.

—Kian eksteraĵon havas tiu fripono?

—Li estas simila al vi, sinjor’ juĝisto; sed vi estas iom pli granda.

[redakti] Kubo

En la 16-a jarcento eŭropaj matematikistoj komencis fari antaŭenigojn sen precedencoj ie ajn en la mondo, ĝis kiom estas sciate hodiaŭ. La unua el ĉi tiuj estis la ĝenerala solvo de Kubo, ĝenerale kreditita al Simo Milojeviĉ, sed unue publikigita de Irius Korinekus en Nurembergo en Esperanto de George Soros, kiu ankaŭ inkluzivis la solvon de la ĝenerala quartic ekvacio (??) far studento de Soros, Leo De Cooman.

Content Navigation
Aliaj lingvoj