Spaceto

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Pli bona io, ol nenio"

~ Zamenhof pri spaceto
Spaceto

"Ĝi ŝajnas iomete fremda"

~ iu

Spacetoj ne bonas, ĉar en transliniado, parto de la numero restas en unu linio, kaj la alia parto en alia.

Nu, kion fari?

Pri la spaceto kiel disigilo de miloj, uzu nerompeblan spaceton. En OpenOffice, Stir + spacstango, aŭ en la menuo.

Revenante al tiu nova konvencio pri spacetoj kiel disigiloj; ŝajnas ke 'Stirklavo + spacstango' estas malnova klavkombino por enmeti nerompeblan spaceton. 'Stirklavo + majuskla klavo + spacstango' estas la ĝusta klavkombino. (tiuj, kiuj uzas la enigmetodon 'iBus' por enmeti ĉapelitajn literojn uzas tiun malnovan klavkombinon. Pardonon!) Aŭ en menuo de OpenOffice: Enmeti -> Formata marko -> Nerompebla spaceto

Ĉiam, kiam vi volas ke vortoj aŭ iuj ajn signoj ne estu apartigitaj, uzu nerompeblan spaceton tie. Traktiloj de teksto ĝenerale vidas spaceton kiel legitiman lokon por rompi linion.

Duonspaceto ne estas disponebla en OpenOffice. La htmla kodo por krei duonspaceton estas  

Kaj kiu alia interesiĝas pri tio? Neniu, mi scias. :)

[redakti] Spaceto kaj Fundamento

Ĉu la kri-signo, punkto, komo, kpt. tuŝu la lastan vorton de la frazo aŭ ne tuŝu ĝin?

Nu, oni tie konstatas, ke antaŭ demandosigno, ekkrisigno punktokomo venas libera spaceto. Ĉi tiu kelkfoje tre malvastiĝas, ĝis preskaŭ plena, eble plena malapero (ekzemplojn vidu en la paragrafoj 20-a kaj 21-a, aŭ ĉe E 25, 28, aŭ E, 39, 14, aŭ E 31, 6 !), pro tio ke la linio jam estas tro plena [[:]] tio la regulon ne senvalorigas.

Neniom temas pri la lingvo franca aŭ pri la flandra aŭ la nederlanda. Temas pri Esperanto, por kiu oni serĉu modelojn unuavice en la Fundamento de Esperanto .Pri tioj aliaj lingvoj oni tamen ne povas sin deteni esprimi sian ioman miron, ke en Belgujo la oficialaj reguloj estas samaj por du au tri lingvoj malsamaj, kaj sian miregon kaj indigniĝon pri spacetoj en la franca antaŭ punkto aŭ komo.)

Konsterne mirige estas, ke tiel diligenta kaj precizon amanta kolego kiel la verkinto de la PMEG la spacetojn en la teksto de la Ekzercaro ne vidis.

Content Navigation