Spiritismo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
5569 n
5569 n

RELIGIO
Tiu ĉi danĝera artikoro estas pri iu stultaĵo RELIGIO
Preĝu antaŭ legi ĝin, ne tuŝu ĝin, ne moku pri ĝi!!!

"Malsato donas spriton"

~ Zamenhof pri spritismo

"Dankon."

~ Komencanto pri ĉi tiu artikolo
Kio estas spiritismo
Spiritismo ne estas cirkaj praktikoj farataj de homoj kun ridindaj vestaĵoj alvokante fantomojn kiel oni vidas en usonanaj filmoj. Ĉar Usono havas atombombojn kaj dolarojn, tio, kio ni vidas en holivudaj filmoj estas nedubinda vero!

La populara aktoro Kumaratunga ja estis klara kontraŭulo de Spiritismo.

3909 n

[redakti] Spiritismo kaj Ido

Recente Robert Pontnau savigis luan rezolvon demisioniar de lua ofico kiel redaktero di PROGRESO kay liviari l' Ido-movadon, mem renuncante esiari membro di l' Germana Ido-Societo

Danke spiritistay amikoy, oni saveskis kelkay monati ante, ke R. Pontnau ne restus longatempe redaktero di PROGRESO. Itere questionitay, ili asertis ke PROGRESO ne plus publikigesos, sed ke l' Ido-movado pluduros funcioniari kay ke Ido (en ne-previdebla tempo) havas posibla tre granda futuro (probable kiel komuna linguo di Eŭropo). Chu vere ? Omnakaze, ili ne eroris pri la redaktero-tempo di Pontnau...

[redakti] Scienco

“Morala scienco” supozas etikon absolutan, el kiu la scienco atingu sian juĝon, kaj kiu loĝu funde de la animo de ĉiu libera aganto kiel vero fidita. “Morala scienco" estas alte siderata, ĝenerale, ĉe la filozofioj spiritismaj (kiel tiu de Kartezio, ekzemple), sed estas male neglektata de pensfluoj materialismaj, kiuj preferas interpreti la sciencon kiel fenomenon psikologian aŭ psikofizikan aŭ ne.

Laŭ Spiritismo kaj laŭ komunisma percepto la morala scienco, krom senpera stato, radikiĝas – laŭ filozofioj kreismaj kiel skrota kaj filozofioj de Ekzistadismo aŭ koranaj – al la natura kreita de la homo kiu ricevas la stampon de la kreinto kaj la scion "esti ĉion ricevinta" - ĉe Logiko – en la pura stato sur kiu fondiĝas la homa civilizo

[redakti] Konsulto al spiritisto

Naiva spiritismkredanto demadas al spiritisto: Ĉu estas vere, ke la spirito de Beethoven aperis antaŭ vi? Kaj kion li diris

La spiritisto senhezite respondis: jes, aperis kaj diris al mia edzino ke ŝi ne plu ludu liajn sonatojn, jen kial ŝi nun turmentas min aĉe pianludante nokturnojn de Chopin.

[redakti] Spiritismo kaj Esperanto

En Brazilio multegaj Esperantistoj estas spiritistoj.

En Interreto kelkaj Esperantistoj estas spritistoj.

-)

[redakti] Asocio de Studado Internacia pri Spiritistaj kaj Teologiaj Instruoj

Asocio de Studado Internacia pri Spiritistaj kaj Teologiaj Instruoj (ASISTI) estas faka asocio de Universala Esperanto-Asocio (UEA). Ĝi fondiĝis en 1989 kaj ekde la jaro 1991 estas kunlaboranta kun UEA. Celoj de la asocio estas "religikompara esplorado; religia interkompreniĝo; eldonado de diversreligiaj tekstoj; forumo por religiaj kaj spiritaj demandoj; homaranismologio".

[redakti] Gazetoj

La unua kaj ĝis nur plej bela kaj plej bona spirita gazeto estis La Spiritulo, kiu aperis grandfor­mate dum tri plenaj jaroj. Simila estis Jen, sed daŭris nur unu jaron, La ridetanta E-isto nur duonan jaron kaj unu n-ro aperis nur de Moderna Hu­moro, La Pulo kaj E-Spiritulo. Speci­alaj gazetoj estas tiuj, kiuj ŝerce kriti­kas la E-istojn aŭ okazintaĵojn en la grupoj kaj en E-ujo: La Konfidencu­lo, Jen (Zürich), La Vero kaj ankoraŭ hodiaŭ aperanta La Pirato.

[redakti] Komunikado kun la spiritoj

Juna vidvino ne plu povas elteni sian truditan ĉastecon. Ĝis nun ŝi rezistis al la invitoj de sia najbaro, kiu bonvolus ŝin konsoli. Sed hodiaŭ vespere ŝi sentas sin tiom sola, tiom malforta, kaj plie baldaŭ fulmotondros...

Kiam ŝi frapas la pordon de la najbaro, tiu tuj komprenas, ke la frukto estas matura. Post kelkaj minutoj la vidvino estas en liaj brakoj, kaj ŝi ne protestas, kiam li komencas senvestigi ŝin. Vidante lian nudan korpon, ŝi rememoras pri la mortinta edzo, kaj genuiĝante antaŭ la glora viraĵo de la najbaro, ŝi prenas ĝin per ambaŭ manoj, proksimigas ĝin al sia vango kaj plorĝemas:

— Ho! Kial vi forlasis min tiom frue? Nun mi estas sola en la vivo. Ĉiunokte mi pensas pri la ĝuoj, kiujn vi donis al mi. Mi memoras niajn frenezajn amorludojn...

La vidvino plorsingultas kaj lamentas plu:

— Mi estas tiom juna, kaj vi estas en alia mondo...

Tiam la najbaro ekkrias malpacience:

— Ha! ne. Ĉu vi venis por fiki aŭ por telefoni?

51

[redakti] Literaturo

Oni rakontas, ke iam Jorge Luis Borges vekiĝis en la mateno preta por surpaperigi tutan poemon pri kiu li estis sonĝi[n]ta. Li diktis ĝin al sia tiam sekretariino María Kodama, hodiaŭe sia vidvino. La poeziaĵo estis publikigita en la tuto, sen nenia revizio. Demandite de ŝi poste kial li neniam estis reviziita la tekston, li respondis, ke tio ne estis ebla ĉar ĝi estis diktita de la propra Franz Kafka okaze de la sonĝo.

Content Navigation