Strato

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Enpakiĝu kaj foriĝu"

~ Zamenhof pri iu ajn

"La Idisti dormas e nia movado tre male jeresas"

~ idisto

"STRATO ist einer der Marktführer unter den europäischen"

~ germano pri strato

"Strato estas (malmoligita) vojo inter konstruaĵoj en urbo aŭ vilaĝo"

~ PIV pri strato

"Dankon pro la informado"

~ leganto al Neciklopedio pri ĉi tiu artikolo
Snob

"Se ĉiu stelo de la Vojo Láctea havis la grandecon de akno de salo, inter ĉiuj povus plenigi olimpian naĝejon"

~ aŭtomata tradukilo pri vojo

"Post la okcidento du personoj kaŝis senkonscie sur la struta pavimo"

~ preseraro pri akcidento

"Interlingua es le latino vulgar hodierne, le lingua del stratas."

~ Feĉjo Cesarano pri la stratoj

"Kie estas volo, estas vojo"

~ angla proverbo pri strata konstruado

"Certe, certe"

~ Hans-Georg Kaiser pri la supra diraĵo
Strato estas loko inter domoj, kie putinoj, ŝtelistoj, almozuloj, stratvendistoj ktp. laboras. Tie ankaŭ pasas aŭtomobiloj. Ĝenerale, la stratoj havas nomojn kaj la domoj havas nombrojn, sed la malo ankaŭ eblas.
Vendi

Stratvendisto

[redakti] De kie rigardi

Sur la strato iu ege ebria viro demandas preterirantojn:
- Bbb-bonvolll-luuu diru al mi, kie estas la kkk-kontraŭa flanko de la strato?
Oni montris.
- Ho, ĉiuj estas freneziĝintaj hodiaŭ! Ja tie oni diras, ke ĝi estas ĉi tie!

[redakti] Dekstra Vojo

La Dekstra Vojo estas ofte taksita kiel aludanta al magiaj aŭ religiaj grupoj kiuj aliĝas al certa aro de karakterizaĵoj:

  • Ili disigas la konceptojn de menso, korpo kaj spirito en tri apartajn, kvankam interilatitajn, entojn.[1]
  • Ili aliĝas al specifa morala kodo kaj kredo je iu formo de juĝo, kiel karmo aŭ la Triobla Leĝo.[1]

La okultistoj Dion Fortune[2] kaj William G. Gray[3] konsideras ne-magiajn Abrahamajn religiojn kiel de la Dekstra Vojo.

[redakti] Maldekstra vojo

La terminoj Maldekstra Vojo kaj Dekstra Vojo referencas diĥotomion inter du kontraŭaj vizaĝoj de Okcidenta esoterismo, kiu kovras diversajn grupojn okupitaj de okultismo kaj ceremonia magio. Laŭ kelkaj difinoj, la Maldekstra Vojo egalas al malica Nigra magio kaj la Dekstra Vojo al homama Blanka magio.[4] Aliaj okultistoj kritikas ĉi tiun difinon, kredante ke la Maldekstra-Dekstra diĥotomio referencas simple al malsamaj specoj de laboro kaj ne nepre signifas bonajn aŭ malbonajn magiajn agojn.[4]

Laŭ pli lastatempaj difinoj, kiuj bazas sin mem sur la devenoj de la terminoj inter indiana Tantra, la Dekstra Vojo aŭ DV, estas vidita kiel difino por tiuj magiaj grupoj kiuj sekvas specifajn etikajn kodojn kaj socian konvencion, dum la Maldekstra Vojo adoptas la kontraŭan sintenon, asertante la rompadon de tabuoj kaj la forlasado de fiksita moraleco. Kelkaj nuntempaj okultistoj emfazas ke ambaŭ vojoj povas esti sekvitaj de magia praktikisto, ĉar ili esence havas la samajn celojn.

La historiisto Dave Evans studis adeptojn de la Maldekstra Vojo en la frua 21-a jarcento, farante plurajn rimarkojn pri iliaj praktikoj:

  • Ili ofte rifuzas socian konvencion kaj kutimajn adojn; kelkaj sugestas ke tia decido estas serĉo por persona libereco. Kiel parto de tio, adeptoj de la Maldekstra Vojo uzas magiajn teknikojn kiuj tradicie estas viditaj kiel tabuaj, ekzemple uzi seksan magion aŭ Satanan figuraĵon.[4] Kiel Mogg Morgan skribis, la "rompado de tabuoj faras magian pli potenca kaj povas gvidi al reintego kaj liberigo, [por ekz.] la manĝado de viando en vegetaraj komunumoj povas havi la saman liberigantan efikon kiel anusa seksumado en sekse memlimigita socioj."[5]
  • Ili ofte pridemandas religian aŭ moralan dogmon, male aliĝanta al formoj de personala anarkiismo.[4]
  • Ili ofte akceptas seksecon kaj inkluzivas ĝin en magia rito.[4]

[redakti] Indikoj

Post precizaj indikoj pri la sekvota vojo:

- Pardonu, ĉu estas ĉi tiu la dua strato dekstre?

[redakti] Nova ŝoseo

Por ebligi pli rapidan aŭtomobiltrafikon al la ĉefurbo, la registaro volas konstrui novan ŝoseon tra regiono, kiu ankoraŭ havas pure kamparanan karakteron. La planoj estas finitaj, kaj la inĝenieroj kaj laboristoj komencas la lokajn laborojn.
La ĉefinĝeniero provas klarigi al izola kamparano la ideon de la afero: “Mi tre bedaŭras, ke ni devas ĝeni vin, sed la nova ŝoseo iros precize tra la mezo de via garaĝo.”
Tuj aŭdiĝas la furioza respondo: “Bone, faru kion vi volas, sed ne pensu, ke mi ellitiĝos en la nokto ĉiufoje, kiam aŭto alvenos, por malfermi la garaĝ-pordon!”

Kurtvojo

[redakti] Kuraĝo

Infanĝardenanoj interparolas:

-- Mia panjo estas tre-tre malkuraĝa.
-- Kial?
-- Kiam ni transiras vojon, ŝi ĉiam prenas mian manon.

[redakti] Strato kaj vojo

Se nur temas pri lingva disputo, oni preferas uzi la vorton "strato" ol "vojo". Pri la vortoj "rapidstrato" kaj "ekspresstrato" - oni preferas tion vortojn anŝtataŭ la vorto "aŭtoŝosejo", ĉar ili estas pli ekzaktaj. La vorton "aŭtoŝosejo" oni nur uzus por larĝaj, enurbaj rapidstratoj, sur kio oni ne estas tiel rapide kiel sur ekspresstratoj.

Espereble ni ne eraras, sed ĉio strato estas vojo, inverse ne ĉio vojo estas (unu) strato. Se vi kredas, ke ni skribas tro pri vojoj, bv. rubigu aŭ kreu novan paĝon "vojo". Pri la diferenco: Do imagu, ke vi vizitas amikon. Vi estas en urbo, do vi veturas sur urba strato kaj poste sur eksterurba strato kaj poste sur ekspresstrato kaj poste sur rapidstrato kaj poste sur la urba strato de la urbo de vi amiko. De vi al via amiko estas unu vojo, sed estas diversaj stratoj.

[redakti] Vidu ankaŭ

[redakti] Literaturo

  • La Vojo. Poemo de ZAMENHOF, verkita en 1896; presita en jun.- jul. n-ro de L.I. En ĝi ZAMENHOF aludis je ĵus venkitaj malfacilaĵoj („voĉdono en 1894“ (v.) kaj ĉeso de La Esperantisto). „Vortoj, kiuj havos sian valoron tiom longtempe, kiom oni ankoraŭ devos batali pro agnosko por ESPERANTO.“ (Artikolo de Behrendt en „Kongresa Jubilea Libro“, 1933.)
  • La Vojo de formiĝo kaj disvastiĝo de la lingvo interracia. De E. Drezen, el la rusa trad. N. N. SAT, 1929, 64 p. „Fortaj argumentoj por la diskutoj kun kontraŭuloj kaj skeptikuloj“ (Jofo, La Socialismalisto,1930, p : 8.)
  • La Vojo Returne. Romano de E. M. Remarque, trad. el la germana J. Berger 1931, 369 p. „La ekssoldato ne povas retrovi sian vivcelon; unu suferas pro malfideleco de sia edzino, alia freneziĝas, alia memmortigas... La aŭtoro tiun nigran pesimistan revuon vidigas per sinseksaj ĉapitroj, kiuj plurfoje rondiras. R. skribas preskaŭ pli vare ol la varo mem. La stilo de la traduko estas tro bona.“ (G. S. ,ESPERANTO', 1932, p: 39.)

[redakti] Referencoj

  1. 1,0 1,1 Hine, Phil, quoted in Evans, Dave (2007).
  2. Fortune, Dion; The Mystical Qabalah, Aquarian Press, 1987, ISBN 0-85030-335-4
  3. Gray, William; Exorcising The Tree of Evil: How To Use The Symbolism Of The Qabalistic Tree of Life To Recognise And Reverse Negative Energy, [Helios/Weisers/Kima Global], 1974/1984/2002, (originally The Tree of Evil)
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 Evans, Dave (2007).
  5. Shual.
Content Navigation