Striko

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
Strik

"Kompatinda kreitaĵo"

~ Prezidanto de Rusio

"Iom malfacile kompreneble? Aŭ tamen ne ..."

~ Politikĝustulo

"La sukceso estis preskaŭ senlima"

~ Maldekstro Ekologio Libereco

Striko estas intencita ĉeso de laboro celanta devigi la mastron kontentigi la postulojn de la salajratoj. Striko organiziĝas per helpo de la sindikatoj, krome la flavaj sindikatoj. Strikrompanto estas dungito kiu ne estas solidara kun siaj strikantaj kolegoj kaj do daŭrigas la laboron. Strikokaso estas starigita de sindikatoj kun la celo subteni la partoprenantojn de oficiala striko se pago de ilia salajro ĉesas. Mastrostriko estas ĉeso de laboro ordonata de mastro por cedigi la salajratojn. Lokaŭto estas interkonsento de dungantoj fermi la entreprenojn, por per tio devigi la laboristojn al cedoj. Je 2005, ĉe IBM okazis mondskala striko, post anonco pri 13 000 maldungoj.

Fastostriko estas prireklamata senperforta ĉeso de sinnutro, memdecidita, por influi decidon fare de regantoj aŭ publiko.

Lingvostriko estas striko por obteni lingvan rajton kiel faris ekzemple en 2015 Liadh Ní Riada [1] kiam ŝi strikis lingve [2] en la Eŭropa Parlamento parolante tie nur irlande dum pli ol unu semajno por protesti kontraŭ 'la diskriminacion de ŝia lingvo ene de la EU-institucioj' kaj kontraŭ la irlanda registaro kiu malkuraĝigus la uzadon de la irlanda, eĉ kiam ĝi ne plu aktive subpremas ĝin kiel estis la kazo dum la angla kaj brita koloniismo[3]. Ŝi protestis kontraŭ la situacion ke la irlanda, kvankam havante la saman oficialan statuson de laborlingvo, tamen ne estas plenplene samrajta. Krome ŝi argumentis ke Irlandaj impoŝtpagantoj jam pagas por la tradukado en aliajn lingvojn, do kial ne por dungi pli da lingvajn servojn en la irlanda[4].

[redakti] Amuzo

5914 n

Diras strikulo: „Ĝis noktomezo ni eminente amuziĝis. Poste oni elĵetis nin.“

[redakti] Vidu ankaŭ

[redakti] Referencoj

  1. Por movi tegoleton, simple klaku al ĝi, kaj poste klaku al la dezirata loko.
  2. Ĉu estas permesate ludi radikvorton sen finaĵo?
  3. Sendube la premio restas grava simbolo en la homa strebado al paco.
  4. Kiel mi movu la tegoletojn al la lud-tabulo?
Content Navigation
Aliaj lingvoj