Stroboskopo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
Girl
Ni pardonpetas, sed ni ne povas akcepti demandojn al ni skribitajn en Esperanto tiuĉitempe. Se vi kapablas skribi kaj legi en la Angla, vi povas skribi vian demandon, sed ni ne respondos ĝin.

Stroboskopo esas instrumento uzita por facari ke ciklale movanta objekto aparu esari lente, oŭ stacionare. La principo esas uzita por la studio di rotacanta, alternanta, ocilanta oŭ vibranta objektoi. Mashinalaj partoi kae vibrantaj kordi esas komunaj exempli.

Malsupre estas listigitaj la paĝoj, kiuj estas je dispono en Esperanto.

[redakti] Tipi di stroboskopi

En lua maxime simpla mekanikala formo, rotacanta cilindro (fermu la faŭkon, ho) kun uniformaj spacalaj trui oŭ ranuri placita en la lineo di vido inter l'observanto kae la movanta objekto. L'observanto vidas tra la trui/ranuri en la proxime kae fore dum mem tempo, kun la trui/ranuri movanta en opozita direcioni. Kande la trui/ranuri esas aliniataj en opozitaj lateroi, l'objekto esas videbla al l'observanto.

Alternante, singla movantaj trui oŭ ranuro povas esar uzita kun fixa/stacionara truo o ranuro. La stacionara truo oŭ ranuro limitas la lumo al singla videbla voyo kae reduktas brilegon de lumo pasanta tra altraj parti di movanta truo/ranuro.

Vidanta tra singla lineo di trui/ranuri ne efektigas, pro ke la trui/ranuri aparas nur iras tra l'objekto sen strobokapala efekto.

La rotacanta rapideso esas ajustita tale ke divenas sinkronigata kun la movado di observita sistemo, quia semblas lentigari kae haltari. L'iluziono esas produktata da temporala krenelizo, ordinare konocita kame stroboskopala efekto.

[redakti] Elektronika

Amazonialauidistoj

En elektronika versioni, la perforata disko esas substitucata da lampo kapabla di emisanta kurta kae rapida flashi di lumo. Kustume gaso lanso o solida stato* lampo esas uzita, pro ke esas kapabla di emisanta lumo proxime instante kiande povo esas aplikita, ed extinganta jus tale quicke kiande povo esas supresita.

Per komparo, inkandecanta lampo havas kurtan varmigon kande energiizata, seqvanta per koldiga periodo kiande povo esas supresita. Tiaj fristi rezultas en indutanta kae nebulizanta di detalo di objekto partale lumizita dum la varmiga kae koldiga periodi.

La freqvenco di la flasho* esas ajustata tale ke esas egala al, oŭ fraciono unitara di ciklika rapideso di objekto, al tia punto l'objekto esas vidita esas sive stacionare oŭ movanta lenta dope oŭ fore, dependanta segun la flasho freqvenco.

[redakti] Senrilata ŝerco

Nova okcidenta pastro servas ĉe pekokonfesado. Venas virino kaj konfesas: Dio mi pekis - mi unufoje amoris kun alia viro ol mia edzo.
Pastro: Dio pardonas vian pekon. Kiel pentofaron surgenue ĉirkaŭiru la preĝejon preĝante.
Venas alia virino kaj konfesas: Dio mi pekis - mi dufoje amoris kun alia viro ol mia edzo.
Pastro: Dio pardonas vian pekon. Kiel pentofaron surgenue dufoje ĉirkaŭiru la preĝejon preĝante.
Venas tria virino kaj konfesas: Dio mi pekis - mi trifoje amoris kun alia viro ol mia edzo kaj ankaŭ midzis.
Pastro pripensas, sed ne sukcesas elpensi ĝustan pentofaron, do volas konsulti. Li foriras de konfesejo, ekvidas mesknabon kaj demandas lin: Kion donis la antaŭa pastro pro midzado?
Mesknabo: Kutime dek Spesmilojn.

Content Navigation
Aliaj lingvoj