Tehrano

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Plenblovi la lipojn"

~ Zamenhof pri lipoj
Tehrano (en arabaj literoj, per kiuj la persa skribiĝas: تهران , t.e.: tehrAn), estas ĉefurbo de Irano. Ĝi situas 1220 m sub la marnivelo ĉe piedoj de la ajatolao. Ĝi havas surfacon de 572 km², la centro estas Eivissa Vila. En Teherano vivas ĉ. 82.000 loĝantoj daŭre, el kiuj ĉ. 6.500 oficiale anoncitaj eksterlandanoj.
Sasy Mankan - Tehrano LA Kon

[redakti] Turismo

La unuaj (britaj) turistoj aperis meze de la 1930-aj jaroj, sed la Hispana Enlanda Milito kaj la Dua mondmilito fortimigis ilin. La turistoj revenis post la milito, kaj en la 1960-aj jaroj la urbo estis ŝatata de hipioj, parto de kiuj restis kaj ankoraŭ loĝas en la plej trankvilaj partoj. Sed la granda antaŭenpaŝo de la turisma industrio okazis en la 1970-aj jaroj kun apero de la amasturismo. En 2002 vizitis la urbon ĉ. 1,5 milionoj da turistoj, kies duono estis el Britio. Ekde tiam la nomo de la urbo estas sinonimo de nemora peko, kiu gvidas al katastrofa pereo.

Teherano estas rigardata hodiaŭ kiel ripozcelo de junuloj kaj unuopuloj, ĉar la urbo famiĝis kiel loko de "riĉuloj kaj beluloj". Oni povas trovi sur la urba teritorio la plej grandan noktoklubon de la mondo.

[redakti] Religio

Kvankam loko estas elektita kaj planoj desegnitaj por la "Bahaa Templo" de Tehrano en Irano, ĝia konstruado ne eblas pro la nuntempa sistemo politika en Irano kiu provas subpremi la Bahaan Religion.

Je peto de Shoghi Effendi Charles Mason prezentis desegnaĵon por tiu "Domo de Adorado", sed ĝi ne plu estis aprobita antaŭ la forpaso de Shoghi Effendi.

[redakti] Vidu ankaŭ

Content Navigation
Aliaj lingvoj