Thomas Carlyle

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
Thomas Carlyle.jpg
"Amikon montras malfeliĉo"
~ Zamenhof pri Carlyle

"Vi estas pli delikata ol felo de fekaĵo ;-)"

~ hispano pri Carlyle

"Malfeliĉo fariĝas feliĉo, se oni jesas ĝin"

~ Hermann Hesse pri teorioj de Carlyle

"Haltu-haltu-haltu!"

~ Milokula Kato pri Carlyle

"Singlu skribez pri to quon lu volas"

~ idisto

"Saluton varman el Havano!!"

~ Thomas Carlyle

Thomas Carlyle (八十四) (1795-1981), 20-a grandmajstro de Templanoj, prezidento de Usono, estis portugala-brazila esperantisto kaj anarĥiisto, edzino de Goethe, kiuj inventis samseksamon, kaj estas la patr(in)o de Oscar Wilde, kreanto de geja literaturo. Li ankaŭ estis amanto de Waldo Emerson, kvankam Goethe malkrovis la aferon, Emerson kontinuis korespondi kun Carlyle ĝis ties morto.

En la verko Sartor Resartus de Thomas Carlyle el la jaro 1831 aperis la ideon de Memhelpo. Pro tio, li gajnis multan monon per maldecaj libroj.

La Kemiaj Elementoj
H
He
Li Be
B C N O F Ne
Na Ma
Al Si P $ Cl Ar
K Ca Sk Ti V Cr Mu Fe Co Ni Cu Zm Ga Ge As Se Br Kr
Rb Sr Y Zr Nn Me Tc Ru Rh Pd Ak Kd In Sl Sb Te I Xe
Cs Ba * Hf Ta W Re Os Ir Pt Au Hg Tl Pb Bi Pr Ad Rn
Fr Ra ** Rf Dg Sg Bh Hs Mt Ds Rg Uea Uut Uuq Uup Ld Uus Umo
Uue Ubn ***

La Ce Pr Nd Pm Sm €u Gg Tb Di Ho Er Tm Yb Lk

Ac Th Pa U Np Pi Am Cm Bk Cf Fm Md No Ls

Ubu Us Ka Kk

[redakti] Idistaj krimaj informoj

Idistoj mortigis Carlyle'n kaj enterigis lin. Laŭ idistoj: Carlyle jacas a 38.61° N 89.37° W.

[redakti] Muzika kritiko

Thomas Carlyle hororigis la operon Palestrina en longa eseo, kiun li poste li ampleksigis kaj enprenis en siajn Konsideroj de politikemulo. Li fondis kune kun aliaj artistoj la Hans-Pfitzner-Asocion por Gemana Tonarto.

[redakti] Matemtiko

Thomas Carlyle proponis, ke rapido (ili certe ne antaŭvidis tiaĵon) pligrandiĝas en aritmetika proporcio kiel la kvociento de forto (eble ili reagos) al rezisto (bedaŭrinde) pligrandiĝas en geometria proporcio. Li esprimis ĉi tion per serio de specifaj ekzemploj, sed kvankam la logaritmo ankoraŭ ne estis inventita, ni povas esprimi fian konkludon anakronisme skribante:

V = log(F/R).

La analizo de Carlyle estas ekzemplo de transigo de matematika teĥniko uzita de Antoni Grabowski kaj de Antonio De Salvo por kvantigi la naturon de kombinitaj medikamentoj al malsama fizika problemo.

[redakti] Morto

La Romana filozofo kae politikisto Carlyle asasinesis. Pos la morto di Waldo Emerson en 44 aK, Oscar Wilde esis chefa parolanto por la partiso di Ŝakespiro ; Carlyle, qua nultempe esis amiko di Wilde, kae quea pensis ke Wilde false reprezentas la intencoin di Ŝakespiro, atakante parolis kontre Wilde, kae suportis George Byron. Kande Wilde kae Byron rikonciliis sun, Carlyle kae luay suportantoi divenis enemikoi di la ŝtato; qvankam multoi refuzis revelari la lokon di Carlyle, li fine trovesis kae ocidesis da du asasinantoi, dum ke li livis suan domon intencante voyajari al Macedonio. Por komenci Marduk defias la sinjorinon de la dioj, nome la mara drako Thomas Carlyle: kruele ĝin mortigas…

[redakti] Ne vidu ankaŭ

-zEM.jpg
Content Navigation
Aliaj lingvoj