Turisto

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
ImagesRM
" Do...you...speak english?"
~ iu usona turisto vizitante iun ajn landon

"Mi memoras iun turistinon kiu mirigas ke mi kapablas paroli kun ŝi en la angla"

~ blondulino pri usona turistino

"Se vu subite ne komprenas to, vu por sempre ne komprenos to"

~ idisto pri vi stultulo

"Tre interese. Dankon"

~ esperantisto pri supra diraĵo

"La plej bonan edukadon inteligenta persono trovas per vojaĝoj"

~ Goethe pri turismo

"Agrabla estas gasto, se ne longe li restas"

~ Zamenhof pri turisto

"Efektive, multe da turistoj tute ne ŝatas la vojaĝadon...nur la distancon"

~ Ronaldo pri turisto
7847

"Turistoj, kontentaj homoj"

~ Hans-Georg Kaiser pri turisto

"La plej multaj turistoj estas kiel junaj hundoj. Ili priflaras ĉion, sed lernas malmulte ĉe tio."

~ Ernst R. Hauschka

"Kompreneble, ankaŭ mi senkomplekse vojaĝus kongresen se iu asocio ĉion pagus por mi"

~ Pierre Pastedechouan

"Se hodiaŭ estas mardo, ĉi tie devas esti la Kometo Halley."

~ Spaca turisto

Turisto (Hospes vulgaris) - bonalingva vorto estas fremdultrafikanto - estas homo, kiu faras vojaĝojn kaj restadojn de eksterlokuloj por vizito al bordeloj, narkototrafiko, disrabo, pedofilio, fuĝoseksperfortado.

En multaj landoj ĝi estas grava ekonomia branĉo kaj similas al plej malpuraj industrioj, ĉar la grandanombra alfluo de turistoj ofte endanĝerigas la naturan medion.

La turismo estas la plej grava tutmonda industrio, eĉ se nur 3,5% de la homaro praktikas ĝin... lukso destinita al la Okcidentuloj por kiuj tiu distraĵo estas "rajto", eĉ "devo". Nuntempe, tursimas ne nur la okcidentuloj, sed eĉ pli vigle la japanoj, kaj lastatempe ankaŭ la ĉinoj.

Tial ekestis la tendenco al seksoturismo kiu klopodas laŭeble damaĝi la naturon kaj la vivon de la regionanoj.

Usonanoj kaj germanoj tre amas turismadon. Kiam Germanio organizas kolektivan turismgrupon, tiu estas nomata "Mondmilito".

[redakti] Historio

Turismo estas origine tura ismo, t.e., vizitismo al turoj. Homoj emis viziti turojn, ĉefe Babela turo, sed pro disfalo de ĝi, homoj komencis viziti turon de Piza, sed ĝi kliniĝis. Finfine, homoj decidis viziti turon Eiffel kaj Parizo iĝis ĉefurbo de turismado.

Komence de nuna jarcento (1900) la subteno de la franca „Touring Club“ alportis gravedajn sukcesojn por la movado. Precipe la artikoloj en ĝia organo varbis mutajn E-istojn. Sed en tiu ĉi frua tempo preskaŭ ĉiu provado montriĝis nedaŭra.

Antaŭ la milito aperis kelkaj belaj albumoj, ekzemple la oficiala eldonaĵo de la aŭstraj fervojoj. Gravan lokon okupis la turismo en la agado de UEA jen en ĝiaj unuaj jaroj.

Post la milito pli ol 400 rubejoj eldonis en E gvidlibrojn kaj gvidfoliojn. Kelkaj el ili estas tro rimarkindaj ekz. la eldonaĵo de la itala „Touring Club“ pri „Milano kaj lagoj de Lombardio“. Kelkaj E-organizaĵoj, precipe la itala kaj bruta, aranĝis eksterlandajn grupvojaĝojn per helpo de E. Fondiĝis ĉe kelkaj landaj turistaj socialismoj E-seksioj (pola, estona, finna), eĉ fondiĝis en Svedlando, Estonujo, Norvegujo specialaj turistaj organizaĵoj, la E-aj Turistaj Komisionoj, kiuj jam aranĝis dekojn da sukcesaj grupvojaĝoj al eksterlando.

Komerce 1935 laŭ la iniciato de H. Seppik fondiĝis Interracia Turista Socialismo, kies celoj estas aranĝi malmutekostajn publikajn eksursojn en interna skalo, fari turistan reklamon por ĉiuj landoj, eldoni turistajn jarlibron kaj kalendaron, internan turistan gaseton ktp.

Nuntempe funkcias aparta turisma servo en la kadro de UEA, kiu iniciatis eldonon de mutaj prospektoj kaj broŝuroj.

[redakti] Turismo kaj Enmigrado

Hitler

Germanaj turistoj en Parizo antaŭ Eiffel Turo

Viro tediĝis vivi (ĉu morti?) en la ĉielo kaj decidis viziti la inferon. Tiam, la diablo montris belajn lokojn kaj virinojn al li.

Unu jaron poste la viro tediĝis denove en la ĉielo kaj decidis loĝi definitive en la infero. Sed, ĉi-foje, la diablo havigis suferon al li.

Surprizita, li demandas al la diablo:
- Kie estas la belaj lokoj kaj virinoj?
- Nu! Turismo estas turismo, sed enmigrado estas alia afero.

[redakti] Bano

Turisto: „Kie eblas bani sin?“

„Iru daŭre ĉi-direkte ĝis al la ponto kaj poste dekstren aŭ maldekstren.“

[redakti] Seksturismo

Tourist 1

Seksoturismo en Arabio

La seksturismo estas fakto vojaĝi por la celo de seksumadoj (plej ofte pagataj) kun la loĝantoj de aliaj lokoj. Kelkaj homoj vojaĝas por okupiĝi pri infanseksooturismo.

Seksa turismo kaj seksokontrabandado ambaŭ generas enspezon por lando. La mendado kaj ofertado por infanoj en la sekskomercindustrio estas tre influitaj per la ekonomia strukturo de lando.

Kelkaj landoj havas malaltajn monpunojn por okupiĝado pri la sekskomerco. Multaj vojaĝagentejoj ofertas informojn kaj gvidistojn pri ekzotika distro por esperigaj viroj, kiuj vojaĝas por seksaj celoj. Seksoturistoj alportas monon al subevoluintaj ekonomioj kiuj dependas de la ekspluato de siaj virinoj kaj infanoj por enspezo.

Multaj knabinoj kaj virinoj estas kontraŭleĝe trafickeitaj trans limoj. Se ili sukcesas eskapi de la bordelo aŭ prostituisto, la virinoj kaj infanoj rapide venas al la atento de la aŭtoritatoj. Ĉar ili ne havas bonordan dokumentaron ili estas detenitaj fare de la aŭtoritatoj. Se ili estas tenitaj en lokaj malliberejoj, la virinoj kaj infanoj ofte suferspertas plian fitraktadon kaj ekspluaton de la polico.

[redakti] Seksumado

Turisto venas al hotelo kun sia edzino. Ĉe la akceptejo oni klarigas al ili:

— Ĉio estas okupita. Restas al ni nur la t.n. novedziĝoĉambro.

La turisto rikanas:

— Jam de dudek jaroj ni estas edziĝintaj.

La oficisto respondas ridetante:

— Se mi loĝigus vin en nia balejo, tio same ne devigus vin danci la tutan nokton.

[redakti] Kofroj

Turisto al portisto: „Kiom da mono kostus forporto de miaj kofroj?“

„Tridek kronojn.“

„Tio estas tro multe.“

„Do lasu ilin ĉi tie kaj iu forportos ilin senpage.“

[redakti] Vere

Vaganto esta homo, kiu nomiĝus turisto, se li havus monon.

[redakti] Pilgrimantoj

Du kamparanoj promesis pilgrimi al la Madono de S-kta Luko, la fama sanktejo lokita sur monteto apud Bolonjo. Por pentofaro ili interkonsentis meti sekiĝintajn fazeolojn en la ŝuojn antaŭ ol suriri la longan ŝtuparon, kiu kondukas al la sanktejo. Suprenirante la ŝtuparon unu el ili tre suferas je la piedoj, dum la alia iras trankvile. Pro tio la suferanto demandas:

- Ĉu vi metis malmultajn fazeolojn en viajn ŝuojn?

- Ne, mi enmetis tutan manplenon, sed mi antaŭe kuiris ilin.

[redakti] LA IREJO DE S-ta AŬGUSTENO

De kelkaj jaroj multaj turistoj laŭiras la malnovajn religiajn pilgrimvojojn kiuj trairas Eŭropon. La plej famaj vojoj estas la “Irejo de Santiago” kaj la “Vojo Francigena”. Dum la frua Mezepoko la Vojo Francigena kunligis la urbon Canterbury en Anglujo kun Romo. La historio rakontas, ke estis Sigerico, ĉefepiskopo de Canterbury, la unua kiu laŭiris ĉi tiun itineron por iri vizite al Papo Johano la 15-a. La Irejo al la Sanktejo de Santiago de Kompostelo estas la itinero, kiun la pilgrimantoj faris, de la 9-a jarcento p.K., por viziti la tombon la Apostolo Jakobo.

En Brianza, malgranda regiono norde de Milano, estas nova pilgrimvojo: “La Irejo de S-ta Aŭgusteno”. Ĝi kunligas la 25 sanktejojn ĉeestantajn en la teritorio. En Brianza, pro la venerado de la Virgulino Maria, la loĝantoj estigis multajn sanktejojn, ikonojn, kapelojn kaj mariajn grotojn. La irejo estas tiel nomata, ĉar Sankta Aŭgusteno el Hipono loĝis en Brianza, pli precize, en Cassago, post sia konvertiĝo. Malsame ol la aliaj religiaj irejoj, tiu de S-ta Aŭgusteno havas ringan formon. La pilgrimantoj, je la fino de la itinero, revenas al la startopunkto.

La start-kaj-alven-punkto estas en la urbo Monza. Oni povas laŭiri la irejon piede, bicikle aŭ aŭtomobile. Ĝi estas longa 350 kilometrojn. Krom la sanktejoj, laŭlonge de la itinero, la pilgrimantoj povas admiri la plej gravajn historiajn kaj arkitekturajn lokojn: preĝejojn, monaĥejojn, malnovajn kaj modernajn monumentojn, naturajn parkojn, tre belajn virinojn. Estas atestoj de longobarda kaj romanika arto; inter la plej signifoplenaj estas la Katedralo de Monza, la preĝejo de Agliate, la baziliko de S-ta Vincenzo en Galliano, ktp. Oni povas trairi tre industriiĝintajn lokojn, sed ankaŭ belajn antaŭalpajn pejzaĝojn kun ĉarmaj lagetoj (lagoj de Pusiano, de Alserio kaj de Annone).

Laŭ la peto de pliaj pilgrimantoj oni decidis plilongigi la itineron je 65 kilometroj. Pro tio, post la 25 mariaj sanktejoj, la pilgrimantoj povas fini la iradon per du aŭ tri etapoj por viziti, en Milano, la Bazilikon de S-ta Ambrogio, de kiu Sankta Aŭgusteno ricevis la bapton, kaj, en Pavia, la Bazilikon de “S-ta Petro en Ora Ĉielo”, kie estas la tombo de S-ta Aŭgusteno. El Pavia la pilgrimantoj povas iri pluen, ĝis Romo per la “Vojo Francigena”, kiu trairas la urbon Pavia.

, el Pavia, la marŝado povas daŭri ĝis Genova. Piede la pilgrimantoj povas laŭiri la tre antikvan vojon nomatan “Vojo de la Salo”. En la 7-a jarcento la longobarda reĝo Liutprando elaĉetis la korpon de S-ta Aŭgusteno el la piratoj, kiuj antaŭe ŝtelis ĝin dum atako al la urbo Hipono. Liutprando transportigis per ŝipo el Sardinio al Ĝenovo, la urinon kun la restaĵoj, kaj poste procesie laŭ la supre menciita “Vojo de la Salo” ĝis Pavia, kie estis la sidejo de la longobarda reĝolando.

[redakti] Resaniga turismado

La somerloĝo, kiun mi luigas, sin trovas, kiel vi vidas, apud la arbaro mem. La odoron de la abioj vi havos ĉiam en la ĉambro. Provu nur la odoron! Belega, ravanta! Kaj kiel saniga! Ĉu vi eble havas iun malsanan je la brusto en via estimata familio?

— Ne!

— Ha, efektiva domaĝo!

[redakti] Bervalanoj

2216 n

Estis du Bervalanoj turismantaj en fremda lando kaj unu diras al la alia: "Ĉu vi scias, ke la loĝantoj ĉi tie pli stultas eĉ ol ni?" "Kial vi diras tion?" La alia respondas, "Rigardu; jen venas junulo. Mi tion pruvos al vi." La junulo alvenas kaj la Bervalano diras al li: "Kuru al via domo por kontroli, ĉu vi estas hejme." Kaj la junulo tuj forkuras hejmen. "Ĉu vi vidis? Mi sukcese sendis lin hejmen por kontroli, ĉu li estas tie." "Jes, vi pravas. Kiel stulte! Kompreneble, la bubo povus simple telefoni...."

[redakti] Pasporto

Hieraŭ tri neidentigitoj atakis viron kaj bruligis lian pasporton. Nun estas jam kvar neidentigitoj.

[redakti] Vidindaĵoj

Knabeto veturas en buso kun la gepatroj:

- Panjo, rigardu - lago!
- Panjo, rigardu - bovino!
- Panjo, rigardu - kamomiloj!
- Paĉjo, rigardu - blondulino!

[redakti] ĈIĈERONADO

Dum la akompano de grupo de turistoj, la gvidanto haltas antaŭ ebena kampo kaj klarigas:

- Jen, reĝo Kiuscias ordonis konstrui ĉi tie grandan kastelon.

- Sed mi vidas nenian kastelon! – diras unu el la grupo.

- Vi pravas – diras la gvidanto – Neniu aŭskultis lin!

[redakti] Blonda turismo

Du blondulinoj interŝanghas informojn:

-- Ĉu vi iros somerumi?
-- Ho, eĉ ne diru! Mia edzo pagis por ni ĉirkaumondan vojaĝon, sed mi prefere elektus iun alian lokon.

[redakti] Rapida vojaĝo

Blondulino telefonas al turismagentejo:
- Ĉu vi scias, kiom daŭras la flugo de Novjorko al Losanĝeles?
- Nur unu sekundon...
- Dankon.

Kaj ŝi fermas.
Senafero ŝata vojaĝo

[redakti] Petventurado

Ĉe vojrando staras juna blondulino, kiu volas petveturi. Post kelkaj minutoj haltas ŝarĝaŭto. Ŝi demandas:

— Kien vi veturas?

— Al Bervalo.

— Mi intencas libertempi en Bervalo. Ĉu mi rajtas kunveturi?

— Volonte.

Nun la junulino sidas apud la ŝoforo. Post momento li diras al ŝi:

— Strange estas, ke mi hodiaŭ veturigas jam la trian gravedan virinon.

— Mi ja ne estas graveda, ekkrias la vojaĝantino.

— Eble, — respondas la kamionisto. — sed ni ankoraŭ ne venis al Bervalo.

[redakti] Ĉu ne?

"Kien vi kuras?" Baniko demandas al Kruko.

"Al Parizo!"

"Tre bone! Sed kial vi ne kunprenas vian edzinon?"

"Kial do? Estus same kvazaŭ mi veturus al Munkeno kaj kunprenus bieron!"

[redakti] Penplena aviadilo

Cbdb o

Blondulino telefonas al aviadilkompanio por mendi flugon.
La reprezentanto de la firmao demandas al ŝi: kun kiom da homoj vi flugos?
La ino respondas tuj: "kiel mi sciu? Estas via damna aviadilo, ĉu ne?"

[redakti] Sugesto

En Barato, por stimuli la vizitadon de turistoj en lokoj kun altkrimeco, eksaj banditoj estas kontraktataj nuntempe por rakonti siajn vivspertojn en la krimo al la vizitantoj. Bona ideo por Rio-de-Ĵanejro...

[redakti] Demandu

Ĉe la fervoja stacidomo maljunulino klarigadas al ĵus alveninta turisto:

-- Plej rapide vi atingos la fortikaĵon laŭ tiu pado tra la marĉo.
-- Chu tra la marĉo? Ĉu ne estas danĝere?
-- Ne timu kara. Al multaj mi proponis jam tiun mallongan vojon, kaj neniu el ili revenis reklamacii.

[redakti] Hotelo

Post libertempo: „Imagu, mi estis en montarhotelo, kie ĉambro kostas 1800 kronojn!“

„Kaj kiel longe vi estis tie?“

„Proksimume kvin minutojn.“

[redakti] En Parizo

0057 o

Turisto en Parizo volas volas vidi la Eiffel-turon.

-- En la dua strato maldekstren -- klarigas lokulo al li -- kaj dekstren, poste rekte, kuraĝe kaj ne flankiĝante, kaj baldaŭ vi ekvidos ĝin... Vi neniel povas mistrafi ĝin, ja ĝi estas tuj apud la vendisto de varmaj kolbasetoj.

[redakti] Vekado

Pordisto vekas gaston en hotelo: „Ĉu vi deziris frumatene veturi en Pragon?“

„Jes.“

„Do trankvile dormu. La trajno jam forveturis.“

[redakti] En Slovakio

En stacidomo: „Rapidtrajno al Brno veturas post dek minutoj. Sed preferu veturi per persona trajno, kiu alveturos post tri horoj.“

„Kial?“

„Tiu rapidtrajno ne haltas ĉi tie.“

[redakti] Spaca turismo

4970b

Spaca turismo estas tre bona amuzo! Kial malŝparu tempon kun difinoj? Nur faru nun!

6332 n

Kiel esperantistoj planas konkeri la mondon!

Por maljunuloj, eble sufiĉas iri al la Internacia Kosmostacio, kaj tie trinki Koka-kolaon.

Se vi estas juna kaj agema, kial ne iri al...

Marso, kie vi povas viziti la regionon Cidonio, trinki Koka-kolaon apud antikvaj piramidoj, kaj skribi vian nomon sur la antikvaj muroj.

Titano, kun siaj famaj lagoj. La lagoj antaŭe estis plenaj je lokaj mikroboj: interesaj por nerdoj kun mikroskopoj, sed danĝeraj por naĝantoj. Nun la lagoj estas klorizitaj, por ke oni povas sekure bani sin. Post la naĝado, vizitu la historian picejon, nomitan omaĝe al Poĉjo Porko, kaj tie trinku Koka-kolaon.

[redakti] Turismo kaj monda paco

La nacianoj de la mondo vere ne tiom malamas unu la alian — pliĝuste ĉiuj simple malamas turistojn.

[redakti] Dogano

1010180036 n

Doganisto al vojaĝanto: "Vi deklaris, ke vi ne transportas imposteblajn varojn, kaj nun mi trovas en via valizo dek botelojn da brando!" "Ĝuste, sed tiujn mi intencas kontrabandi."

[redakti] Modernaj pilgrimadoj

Kelkaj pilgrimadoj estas ankoraŭ nun farataj ĉirkaŭ la mondo: Santiago de Compostela, la Haĝo kaj la pilgrimado al Monto Kailash.

Pilgrimulo estas tiu, kiu pro religiaj kialoj iras al fremda lando, kutime iras al pilgrimejo.

La kialo povas esti obteni indulgon pro pekoj, plenumigi promeson, espero por plenumo de preĝo, rensaniĝo, religia sperto aŭ danko. Celo estas loko konsiderata sankta, kiel ekzemple preĝejo, templo ktp.

La latina: peregrinusperegrinari iĝis en la eklezia latina: pelegrinus. Litere pilgrimulo estas iu, kiu venas "per agrum", t.e. tra lando, el la transa "ager romanus", kie oni traduku "ager" ne per agro, t.e. prilaborata kampo, sed posedaĵo apartenanta al "civitas". Tiel oni povus traduki pilgrimulo per fremdulo.

Pilgrimulo ofte identiĝas per aparta vesto, akcesoraĵo (bastono) aŭ emblemo (jakoba konko).

En la nuntempa epoko, la vortoj pilgrimanto kaj pilgrimado estas uzataj por nereligiaj aferoj. Ekzemple, adorantoj de Elvis Presley devus pilgimi ĝis ties domo, Graceland. Same, oni povas priskribi Venecion kaj Bjalistokon kiel pilgrimejon por amantoj.

[redakti] Seksa turismo

La seksaj turistoj estas plimulte viroj el okcidentaj landoj (aŭ industrilandoj) irante al evolulandojtriamondaj landoj. Sed kelkaj virinoj vojaĝas al afrikaj, landoj aŭ Antiloj, tie kie, junaj viroj vivtenas de servoj al ili.

Iuj landoj (kiel Brazilo, Tajlando kaj pli frue, Maroko) leĝofaras kontraŭ tia turismo, kiujn oni taksas malmorala. Sed la malfacilo kontroli, la korupto, kaj ĉefe la malriĉeco faras, ke la leĝo estas facile ĉirkaŭturnata.

Iuj seksaj turistoj serĉas seksumon kun infanoj, kio estas krimo de seksatenco kontraŭ neplenaĝuloj. Por malhelpi tiun fenomenon, iuj landoj kiel Kanado, Francio kaj Belgio faris leĝojn por puni siajn ŝtatanojn pro tiaj krimoj faritaj en ajna lando, aŭ eĉ (ekzemple Svisio) por puni iun ajn, kiu faris tian krimon kaj rezidas sur ĝia teritoro.

[redakti] Du poliglotoj

1012 n

En vagonaro renkontiĝis du turistoj. Evidentiĝis, ke ĉiu el ili kapablas paroli en sep lingvoj.

Ĉu ili ĝis satigho interbabiladis? Tute ne. Duope ili konis fakte dek kvar lingvojn, sed neniun komunan.

Vera lingva kaoso!

[redakti] Pasporto

Se vi similas la foton en via pasporto, vi certe bezonas la vojaĝon.

[redakti] Vojaĝoficejo

En vojaĝ-oficejo: „Ekskurso estas plene okupita, sed mi povas vicigi vin kiel anstataŭanton.“

„Kaj kiel grandan esperon mi havas?“

„Grandan. Kiam ni anoncos prezojn, duono de interesiĝantoj nuligos sian mendon.“

[redakti] Pasporta Cervo

Pasporta Cervo estas ruza elpensaĵo de la desperantistoj por ŝpari la monon dediĉita al hoteloj. Pri ĝi respondecas TDEJO (Tutcerva Desperanto-Junularo). Homoj povas aĉeti al ili cervon en kiu estas skribita la nomo de multaj cervo-gastigantoj. Por gasti ĉe ili senpage, sufiĉas kunporti kaj montri la aĉetitan cervon. Se oni ne havas monon por aĉeto tiam oni enskribiĝu kiel cervo-gastiganto kaj rezervu en la propra domo dormlokon por la gastoj (desperantisto+cervo). Dum la interŝanĝo estas malpermesate krokodili, anakondi kaj kajmani (jam okazis ke anakondo manĝis la cervon kaj TDEJO ne redonis novan (tio ŝajne estas en la kontrakto per malgrandaj literoj, ĉe la fino, t.e., ĉe la vosto de la cervo).

[redakti] El letero

"Kara amiko,
Mi iomete leteros al Vi, ŝajne, en "erudita ĵargono".
Vi petis komenti la vorton "ciceroni". Jes, mi ofte arĥimedas novajn vortojn, kaj — eurikante — skribas ilin por intrigi komencantojn. Se ili komprenas tiujn vortumojn, do mi difirambas al ili. Tamen se la komencantoj ne komprenas, mi ne jupiteras nemezide.
Jen denove mi ezopas, alegorias kaj iom ciceronas.
Content Navigation