Vampiro

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"El malplena telero vane ĉerpas kulero"

~ Zamenhof pri alia afero

"Kial, kial, kial?????????????????????????"

~ iu ajn pri supra diraĵo
3608
Danĝera vampira kato

"Sana persono havas 6 mil bilionojn da molekuloj de hemoglobino"

~ vampiro pri hemoglobino

"Sango estas pli densa ol akvo"

~ vampira proverbo

"Ekzistas mortuloj en kiuj estas pli da vivo ol en vivantoj:)"

~ Hans-Georg Kaiser pri vampiroj

"Mi vere samopinias al vi"

~ mi pri la supra diraĵo

"Belega legendo pri la stulteco de nia socia organizo!"

~ filozofo pri ĉi tiu artikolo

"Tre bona artikolo"

~ leganto

"Mi konsilas al vi antaŭ aperigo igi artikolojn legi kaj lingve iom poluri fare de spertaj alilingvaj esperantistoj"

~ Gerrit Berveling pri Neciklopedia redaktistaro

Vampiroj estas mortintoj kiuj reiras el la tombo por suĉi al la vivantoj la vivan esencon (prefere la sangon). Sekve vampiro estas speco de zombio. Kvankam ĝi tre similas al bankistoj, ,politikistoj kaj ekonomiistoj, ĝi estas multe malpli sangsoinfanta.

Tage ili ne estas videblaj -ordinare- kaj nokte oni povas ekvidi ilin kiel lumpunktoj moviĝantaj malrapide de okcidento al oriento.

Jnl

[redakti] Historio

1333870343106

La originoj de la vampiroj estas antikvaj kiel la mondo mem: fakte, ne estas malmultaj la arkeologiaj retrovoj kiuj indikas kiom antikva la timego de la vampirismo estis. La plej antikva vampira teksto de kiu oni konas estas, ja, babilona tabuleto konservata al la British Museum pri kiu estas gravurata magian formulon kiu necesas gardi de la sango-suĉaj demonoj.

Unua kaj ica edzino de Adamo, Lilith estas opiniata en la hebrea tradicio la bopatrino de ĉiuj vampiroj. El la devoj de la kapitalistoj estas ankaŭ la permeso trinki sangon, probable oro de la antikvaj vampiroj.

Mezepoka vampiroj estis je honora vido, naŭza kaj abomeninda, ĉi tiu vido, sed, estis destinota esti forgesata dankon al la sukcesoj la gotika movado, kiu en komenco de 19-a jarcento komencis eltrovi fortunon tra la Eŭropo, post tio, oni ekvidas vampirojn kiel emoj. En la 1816, Prosper Merimée, la aŭtoro de Carmen, estis atestanto de kazo de vampirismo en Serbio, spektante al la elterigo kaj al la detruado de la kadavro. La ĝentlemana vampiro, tiu karisma figuro, kun forta ĉarmo, kapabla altiri al si la viktimon sen tro streĉado, naskiĝis en 1819, kiam Lord Ruthven vampiriĝis. El ĉi tiam al post, la vampiro obtenis daŭre pli grandajn sukcesojn, pasante tra Carmilla, la vampirino, kaj tra Varney, por fini kun la pleja pinto de la ĝenro, tio Drakulo, perfekta kaj samtempe originala sintezo pri eleganco kaj ekscita aventuro. En la 1909, en Transilvanio, la kastelo de la vampiro estis flamigita de komunistoj. Nur post la falo de Sovetio, vampirismo estis reŝatata en Orient-Eŭropo.

[redakti] Fobio

Ĉu vi ne ŝatus esti vampiro? Vi povus flugi, ŝanĝi formon, kaj mordi belulinojn ĉe kolo?

Ne, mi ne povus esti vampiro. Mi svenas kiam mi vidas sangon....

[redakti] Nekohero

Vampiro ne kreas reflekton en spegulo, nek havas ombron. La kialo supozeble estas, ke vampiro ne havas animon. Sed tabloseĝo ne havas animon, tamen aperas en spegulo kaj havas ombron. Sekve, la meblaro ne estas science kredebla kaj kohera!

[redakti] Vampirologio

Sango240

Multaj estis la uloj kiuj okupiĝis de vampiroj, obtenante, kun bona rajto, la kvalifikon de vampiristoj (Dom Augustin Calmet, Collin De Plancy, Montague Summers), sed la summa pri la argumento estas laboro de pli ol 900 paĝoj redaktita de la abato Augustin Calmet, Dissertation sur les Apparitions des anges, des démons e des esprits et sur les revenants et vampires de Hongrie.

Calmet arigis en sia volumo la atestojn kaj la faktojn pri la vampiroj (nomitaj revenants, fantomoj kiuj reiras), kaj ankaŭ donis raciajn eksplikojn al la fenomenoj. Vampiroj estis, fakte, considerataj de Calmet veran kaj propran monon, kiuj konservis post la morto veran ekziston. Ili estis kapablaj eliri el la trinkejoj per truoj farataj sur la baro, probable senmateriiĝi kaj remateriiĝi, kaj poste ili iris el vivantoj en ĉason de la neceseja sango por daŭrigi ilian malpuregan ekziston.

[redakti] Literaturo

Ĉu vi scias kiun rubrikon de magazino unue legas vampiro?

Facile, ja la hororskopon!

[redakti] Amika rango en la sango

Mi estas tre kontenta.
S320x240

Kial?
Mi ĵus aliĝis al la Amikaro de Drakulo.
Ĉu vere? Kion oni devas fari por aliĝi?
Oni simple sendas sian nomon, adreson, kaj sangogrupon.

[redakti] Bonan vesperton!

Tri vampiroj pendas en formo de vespertoj. Unu el ili tediĝas kaj forflugas. Post dek minutoj ĝi revenas kun sango sur lipoj.

-- Kio okazis al vi?
-- Ĉu vi memoras tiujn blondajn kamparaninojn en la valo?
-- Nu, jes.
-- Mi elsuchis ilian sangon.

Foriras ankaŭ iu alia. Ĝi revenas post dudek minutoj kun la buŝo sangokovrita.

-- Kio okazis al vi?
-- Chu vi memoras la ciganaj fratinoj en la vilaĝo?
-- Jes.
-- Mi elsuĉis la sangon de ili ĉiuj!

Nu, ankaŭ la tria ekemas, forflugas ankaŭ li. Post kvin minutoj li revenas. Sed sango kovras ne nur la lipojn, sed ĉiujn korpopartojn.

-- Kio okazis al vi?
-- Ĉu vi memoras tiun enorman turon en kastelo?
-- Jes.
-- Nu, tiun mi ne vidis.