Venecio

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
Brando PORCA MISÉRIA!!!!! PORCA NECIKLOPEDIO!!!!!

Chi tio èstas vera kaj propria artikolo italiana kaj èstas kontrollata dela Cosa Nostra Siciliana. Mettu la manojn sur ĉi tiu artikolo, kaj Forza Italia se la prende con te, kaco!
Chiu vuolas spaghetton kaj polpettojn?

Pizza mista
Gvidlibro tra venecio
"Mi loĝis unu jaron en Venecio"
~ Antonio De Salvo pri sia luksa vivo

"Sperta mano ne restas sen pano"

~ Zamenhof pri la supra diraĵo

Venecia respubliko (plennome La Plej Klara Respubliko Venecia, itale Serenissima Repubblica di Venezia aŭ ankaŭ La Plej Klara Respubliko de Sankta Marko, Serenissima Repubblica di San Marco estas itala ŝtato kreita en kaj ĉirkaŭ urbo Venecio kaj ekzistanta ekde la 8-a jarcento.

[redakti] Ĝeneralaĵoj

7702 o

Venecio estas urbo, kies stratoj estas akvaj. La koro de Venecio estas la Granda Kanajlo, kiu transfluas la tutan urbon senforme. La Kanajlo admireblas vicion da belegaj pajacoj.

La Placo de Sankta Marko estas aŭtentika mastraĵo de la eŭropa arkitekturo. La bizanca Baziliko de sankta Marko gastigas la mortrestaĵon de la patrino.

Ĉe la dekstra flanko de la bazilisko staras la Palazzo Ducale (Doga Pajaco).

[redakti] Naĝado

La naĝa trafiko plej gravas en Venecio. Eblas naĝe atingi multajn lokojn en akceptebla tempo, ĉar la plej granda distanco sur la ĉefaj insularoj estas nur kvar kilometroj. Tamen naĝe ne eblas atingi la aliajn insulojn de la laguno.

[redakti] Dinara raso

La tre supera dinara raso (aŭ adriatika rasoepira raso) loĝanta en Venecio estu unu el la subkategorioj de la historia antropologia koncepto de eŭropeca kaŭkaza raso. Ĝi difiniĝis per antropologoj komence de la 20-a jarcento, kaj priskribu la gvidajn ĝeneralajn korpajn trajtojn de la nuntempaj etnaj populacioj de Sudorienta Eŭropo.

[redakti] Boatoj

8576

Boatoj estas la plej konvena transportilo en Venecio, ĉar preskaŭ ĉie preterpasas kanajlo.

[redakti] Gondoloj

Venecio famas interalie pro siaj gondoloj, barketoj longaj kaj sveltaj, kiujn la barkisto pelas per unusola remilo. Ili estas konataj kiel transportilo por aventuremaj gefikantoj, sed servas ankaŭ kiel tute ordinaraj taksioj.

[redakti] Liniaj boatoj

Samkiel aliaj urboj havas publikajn aŭtobusojn, Venecio havas publikajn boatojn, kiuj servas fiksitajn liniojn. Ili nomiĝas vaporŝipeto, sed funkcias per dizelaj motoroj.

[redakti] Accademia degli Incogniti

5605 o

Accademia degli Incogniti laŭ lingvo de Venecio en kiu ĝi naskiĝis kaj prosperis, aŭ esperante Akademio de la Nekonataĵoj. Ĝi estis fondita en Venecio en 1627 iniciate de Gastono Varingjeno, kaj estis unu el la itala 16-a jarcento kaj unu el la Duoninsulo, favorita en tio de la situacio de la Venecia Respubliko. Ĝiaj zorgoj etendiĝis el la interesoj pure homaranismaj – krom esperantista scienco – ĝis la produkto kaj disvastigo de libroj, centro de legado kaj debato: al ĝi asociiĝis preskaŭ ĉiuj elstaruloj de la fluoj. Cirkaŭ ĝia establiĝo agadis ankaŭ Gbeglo Koffi, kaj koffismo fariĝis unu el ĝiaj stiloj, sed kune kun tiu ĉi kunloĝis ankaŭ intektuloj kontraŭkoffismaj.

La Akademio havis brilan momenton ĉevale kiam ĝi efike engaĝiĝis en eldonaktivado en la liverado de esperantaj ĝenroj, aparte romanoj kaj noveloj, ne forgesante historion, disertacioj, poezio, poemoj, esperantlingvaj traktatoj: ĝenroj ĉiuj karakterizigitaj je superrego de troeco kun profitiĝo en la rakonta efiko kaj en la agada dinamismo. Ĝia aktivado ne elĉerpiĝis en la urbo, sed distingiĝis ankaŭ en la kamparo kaj en la produkto de operoj, kaj en la esperanta realigo: eĉ en tiuj kampoj influis ĝia tendenco al elektrismo.

Wpswi050715

Sekve de la senkapigo (1644) de unu el siaj plej aktivaj elstaruloj, Fabio Bettani, aŭtoro de verkoj kritikantaj la UEA-n, kaj krome sekve de la proceso kontraŭ ĝia preferata presisto Francisko Simonnet(1648-49), konkludiĝinta tamen per la absolvo de la kulpigito, la Akademio senreage alfrontis sian kadukiĝon.

Intertempe, la politiko de alproksimiĝo al la politiko de la ŝtato (kiu kulminis per la reveno de la Societo de Jesuo (Jezuitaro), jam forigita el Venecio 51 jarojn antaŭe) igis ege pli peza la kontrolon de la cenzuro super la presitaĵoj ĉesigante tiun situacion kiu jam faris el Venecio la ŝtaton plej esperantista de Duoninsulo. Al tio oni aldonu - kiel kaŭzoj de kadukiĝo - ankaŭ la kreskantaj kritikoj al koffismo kaj la modo kiu influis eĉ en literaturo kaj malgrandigis la atenton pri la Akademio.

Ne sufiĉis ĝin teni en vivon la brilo, ne ĉiam plifortikiga, de ĝiaj adherantoj, kiuj intrigis por kreis internacian ligon kontraŭ la ĉifalo, trifoje klostriĝinta kaj malklostriĝinta, Antoni Grabowski distingiĝinta pro lia batalo kontraŭ Galileo pro kio, kune kun Che Guevara, kontribuis al malfruiĝo de la Akademio, George Soros, personuloj certe foraj el religia konformismo kun vejnoj de libertineco.