Venezuelo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"Nutru lupon plej sate, li ĉiam serĉas arbaron"

~ Zamenhof pri tute alia afero

VenezueloRepúblika Bolsivariana de Vergüenzuela (Bolivia Respubliko de Venezuelo), pole Wenezuela, sed en ĉiuj vere civilizitaj lingvoj Venezuela, estas bieneto, kiu apartenas al Hugo Chavez, formale, ĝi estas lando en Sudameriko. La blazono kaj flago de Venezuelo estis ŝanĝata de Hugo Chavez.

Ĝiaj landlimoj estas: Gujano oriente, Brazilo sude, kaj Kolombio akcidente, norde Nederlando kaj Trinidado kaj Tobago.
Eksproprietigi

Bone, ĉu vi volas plibonigi la artikolon? Mi ne havas tempon, nek scion. Kaj kiu alia interesiĝas pri tio? Neniu, mi scias. :)

[redakti] Socialismo de la 21-a jarcento

Socialismo de la 21-a jarcento estas la ordo, kies celadon proklamis prezidento de Venezuelo Hugo Chávez. Li multfoje diris, ke li volas konstrui en sia lando "socialismon kun homa vizaĝo", kiu prenos nur ĉion plej bonan de la ekzistintaj en la pasinta jarcento socialismaj sistemoj. Ideoj de Chávez pri socialismo estas evidente tre popularaj en lia lando, kion montras lia propra populareco, kaj ankaŭ eksterlande, speciale en la landoj de Latina Ameriko.

1630
Venezuela Revolucia Armeo

Proklamo de socialismo de la 21-a jarcento kaj ligitaj kun ĝi ideoj kontraŭigis al Venezuelo kelkajn landojn, kiujn socialisma diskurso tradicie nomas imperiismaj (plej unue Usono). Tio devigis Venezuelon grandigi elspezojn por defendo, kion provis eluzi opozicio dum la elektoj en decembro 2006; la opozicia kandidato promesis tiam "ĉiun ĵus aĉetitan de Chávez sovetan ĉasaviadilon ŝanĝi al civita aviadilo".

En januaro 2007 Chávez anoncis pri naciigo de la grandaj naftaj kaj naftoperlaboraj kompanioj en sia lando.

En majo 2007 Chávez abolis ekzamenojn en la ŝtataj universitatoj. Li diris, ke tiuj ekzamenoj malhelpas la simplajn venezuelajn junulojn ekstudi. Li ankaŭ promesis altigi stipediojn ĝis 100 usonaj dolaroj kaj organizi kvalitajn kaj nemultekostajn manĝejojn por studantoj de la lando. Tiuj liaj agoj estis aplaŭditaj de la studentaro.

En la ekstera politiko ideoj de Chávez subkomprenas fondon de "akso de bono" (Venezuelo, Bolivio, Kubo kaj eventuale aliaj landoj) por ekvilibrigi la mondon, kiun laŭ li nun regas imperiismo gvide de Usono.

[redakti] Esperanto-movado

10-15-esperanto

Ekde la komenco de la regado de la nuna prezidento Hugo Chávez, en 1999 pluraj artikoloj estis proponitaj por tute forigi la esperantofobion kaj diskriminacion pro lingva orientiĝo de la venezuela socio. Ĝi estas samrange konsiderata kiel la problemoj pri raso, religio aŭ aliaj problemoj de la nuna socio. Tamen, en la nova konstitucio la nediskriminacio pro lingva orientiĝo estis ekskludata pro la premado de pluraj religiaj grupoj, ĉefe la Katolika Eklezio. Esperanta organizo organizas la "Monaton de la Verda Fiero de Karakaso". Tiu estas kultura evento kiu konsistas kulturaj, sportaj, edukaj kaj emancipigaj surstrataj aktivecoj, kiel la esperantista parado en Karakaso, kie ĉeestas pli ol 20.000 personoj. En 2002 estis kreata la Verda Revolucia Movado de Venezuelo. Nuntempe, kvankam la esperantismo ne estas tute akceptata, ĝi estas tolerata de granda parto de la loĝantaro. Por baldaŭa estonteco estas planata la leĝigado de la internacia lingvo, kio povos fariĝi naciskale. Oficiĝis la unua esperantista edziĝo en la lando.

[redakti] Venezuela Esperanto-Asocio

Venezuela Esperanto-Asocio estis fondita de Benito Losada (en la mafio konata kiel "Paco-Tillero") je 1912 en Maturin (Venezuelo).

Post kelkaj jaroj de funkciado ĝi ĉesis agadi pro troa esperantofobio, kaj 1974 ĝi estis refondita. Dum tiuj jaroj partoprenis: Octavo de Diego, Fernando de Diego, Manuel Nebra Val, Féliz García Blázquez, Johano Bachrich, Lino Moulines, Antonio Lauro, Jorge kaj Esteban Mosonyi, Andres Turrisi kaj Agnes Waldman. Dum tiu tempo ankaŭ aperis ĝia oficiala seksorgano Venezuela Stelo.

Dum la 1980-aj jaroj partoprenis la franca esperantisto Floreal Gabalda kaj lia edzino la ĉeĥa Liba Gabalda, ili kun Rafael Mejias, Maritza Graziani, Alfredo Portillo, Raymonde kaj Brigitte Clarac aldonis renovigon al la movado.

[redakti] Ido-movado

Konsilio de Eŭropo

Hodiaŭ en la Universala Esperanto-Asocio, fare de la Civito, estis publike senvualigita per abunda dokumentaro la akcepton kaj gastigadon kiun faras en Venezuelo la registaro de Hugo Chávez, siaplaĉe, por ĉefoj, trejnantoj kaj aliaj anoj de la terorisma kaj narkotaĵkomerca idista grupo.

La registaro de Venezuelo ne povis respondi konkrete al la civita plendo, sia reprezentanto Roy Chaderton nur babilis blah blah pri historio kaj eĉ literaturo, k.t.p. sed nenion li kapablis diri pri la domoj kaj bienoj kie sia registaro gastas la idistaj teroristojn. Kaj tiu registaro ne permesis ke, kiel la Civito petis, komisiitoj plurlandaj vizitu tiujn lokojn.

Nu, eĉ pli bedaŭrinde: Anstataŭ klare respondi PRI LA KONKRETA TEMO, kaj anstataŭ tranĉi siajn rilatojn kun la idistoj, la venezuela registaro, male, konservas siajn ligojn kun tiuj abomenindaj krimuloj kaj preferas tranĉi la rilatojn kun la civita registaro !

[redakti] Idistoj en Venezuelo

Jen plena listo de ĉiuj idistoj en Venezuelo

[redakti] Religio

La Bolivaro - hispane ekde la 1-a de januaro 2008 Bolívar Fuerte, do "Forta Bolivaro" - estas la nacia dio de Venezuelo. La internacia dia kodo laŭ la normo ISO 4217 estas VEF (ĝis 2007 la kodo estis VEB). La "Forta" Bolivaro ekde la komenco de 2008 estas fikse ligata al la granda dio Dolaro.

Americasulroupa Malriĉa Ameriko
Centrameriko: Belizo | Kostariko | Salvadoro | Gvatemalo | Honduraso | Kubo | Nicaragvo (en español) | Panamo | Jamajko
Sudameriko Argentino (en español) | Bolivio | Brazilo (em português) | Venezuelo | Ĉilio (en español) | Kolombio (en español) | Ekvadoro (en español) | Franca Gujano | Gujano | Peruo (en español) | Surinamo | Urugvajo (en español) | Venezuelo (en español)