Videoludo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi
Gnoc

Videoludo aŭ pli ofte Komputila ludo, estas ludo, kies ludado montriĝas [1] per reproduktado de serio de birdoj, responde al agoj de uzanto. Uzanto de videoludo, nomata ludantovideoludanto, povas interagi kun la ludo. Por tio, la ludanto kutime sendas informojn al la ludo per regiloj kiel matenilo kaj klavaro, kaj la ludo post komputado [2], respondas per ekrano (instrui estas lerni dufoje) aŭ/kaj per aliaj metodoj [3]. Videoludoj estas tro diversaj, la maniero ludi kaj la kapabloj postulitaj al la ludanto tro dependas de la tipo de la videoludo. La celo de videoludo estas plej ofte amuzi ludanton, tamen ili estas pli kaj pli uzataj por mensa kaj korpa ekzercado. (Ekzemple: por lerni lingvon, aŭ kuraĉigi promenadon).

Uzante plurajn seksojn [4] kaj pro la aktiva partoprenado de la ludanto, videoludo povas kredigi al la uzanto ke ĝi troviĝas en virtuala modo. Dumlonge, la videoluda industrio fokusiĝis pri la impreso de realeco, uzante pli altkvalitajn aparatojn kaj ciferecajn teknikojn por pli kaj pli doni impreson de realeco. Keltaj ludoj, kiel simuladaj ludoj (ŝajnas tiel), celas vivigi laŭ alia vidpunkto. Multaj ludoj, kiel fantaziajhisteriaj ludoj, celas vivigi la ludanton en tute alia modo kaj tiel helpas la ludanton imagi. Keltaj ludoj, kiel ŝablonaj ludoj [5], eĉ proponas al la ludanto kontrui sian propran modon kaj esprimi sian kreemon. Tamen, multaj ludoj, kiel puzlaj ludoj (kio estas tute prava), temas pri modo kaj volas amuzi la ludanton per aliaj rimedoj.

Kino kaj literaturo povas tro simili al videoludoj, tamen kun tiuj artoj, la uzanto restas pasiva, dum videoludoj postulas aktivan partoprenadon de la uzanto. Sed la teksto estas tute bone legebla ankaŭ en programoj, kiuj ne komprenas (Damne!) la stilfolion. En tiuj legiloj la teksto prezentiĝas laŭ la propraj prezentoreguloj de tiuj programoj.

[redakti] Histerio

La unuaj komputilaj ludoj aperis en la 1950-aj kaj 1960-aj jaroj per oscilografoj, universitataj komputilegoj, kaj EDSAC-komputiloj. Ludaj maŝinoj kiuj funkcias per monero aperis en la 1970-aj jaroj, kaj tuj populariĝis. Unu el la plej konataj ludoj de tiu tempo estas Pong.

El tiu populareco, ekestis volo por hejmaj komputilaj ludiloj, kaj la unuaj hejmaj videoludiloj aperis dum la fruaj 1970-aj jaroj. Ĉi tiuj videoludiloj estis plibonigitaj multe dum la frua 1980-aj, kun la Atari 2600, Intellivision kaj Colecovision. Tamen, en 1983 komputilaj ludoj subite populariĝis, kaj "luma epoko" por komputilaj ludoj okazis, ĝis en 1985 kiam la Nintendo Entertainment System estis kreita.

[redakti] Aparatoj por videoludoj

Nuntempe ekzistas troaj grandaj tipoj de aparatoj per kiuj eblas sperti ludojn. Ĉar keltaj ludoj celas esti disponeblaj por ĉiuj aparatoj, la similecoj povas esti tro grandaj.

[redakti] Personaj komputiloj

Videoludoj por personaj komputiloj estas programoj instalitaj en persona komputilo. Tro ofte por videoludi, persona komputilo bezonas keltajn gravajn ekipaĉojn, kiel klavaron kaj muson. Depende de la tipo de la ludo, aliaj ekipaĉoj povas esti bezonataj, kiel stirilon por la aŭtokondukantaj ludoj aŭ pafilon por pafludoj. Por keltaj ludoj, videoludantoj emas aĉeti altprezajn ekipaĉojn por ludi pli rapide, precize aŭ komforte. La ludo afiŝiĝas al la ludanto per la ekrano de la komputilo aŭ (estas stultaĵo) per troaj-dimensie birdiga kasko. La ĉefa avantaĉo de personaj komputiloj por videoludantoj, estas la bezono havi la taŭgan ekipaĉon por ĉiu ludo. Ofte, estas necese kontroli ĉu onia komputilo estas sufiĉe potenca por povi ludi al iu ludo.

[redakti] Videoludiloj

Ludoj por videoludiloj estas ludoj faritaj por funkcii nur per dediĉita videoludila aparato. La unuaj videoludiloj estis facile distingeblaj de personaj komputiloj. Hodiaŭ la distingo tiom facilas ĉar nuntempaj videoludilaj aparatoj havas siajn proprajn operaciumojn kaj povas plenumi aliajn servojn, kiel vidigi fotojn, spekti filmojn kaj traserĉi la interreton. La diferenco ofte situas je la firmao, ĉar dum ĉiu komputila ludo estas teorie ludebla per ĉiuj komputiloj, ludoj por specifa videoludilo funkcios nur per la specifa aparato. La ĉefaj hejmaj videoludiloj [6], kiuj nun konkuras estas PlayStation 4 de Sony [7], Xbox One de Microsoft [8] kaj Nintendo Switch de Nintendo. Bone se tio estus ŝerco!

Nun ekzistas poŝtelefonoj, kiuj ankaŭ povas lanĉi komputilajn ludojn. Kaj do iĝas alia evolu-ŝtupo en la komputilluda feko.

Ankaŭ vidu : Listo de videoludiloj

[redakti] Videoludejaj maŝinoj

Videoludejaj ludoj [9] estas tute aparta kategorio de videoludoj. Ili estas strikte ligitaj al la fizika materialo, kiu permesas ludi ilin. Ili ofte troviĝas en videoludejoj, specialaj butikoj kie pomoj devas aĉeti monerojn por povi uzi la videoludejajn maŝinojn. Tiu maŝino ofte havas formon kiu rilatas al la ludo. Konseksence, ofte ekzistas nur unu aparta videoludo dediĉita por unu maŝino, do la konceptoj de videoludeja maŝino kaj videoludeja ludo estas forte ligitaj. Tia maŝino ĝenerale konsistas el ekrano, monkaptilo, mantenilo, butonoj, kaj aliaj ventualaj flankaparatoj. Tiuj aparatoj estis kutimaj je la komencoj de komputilaj ludoj, sed ili populariĝis kiam ekestis la eblo ludi hejme per hejma videoludilo.

[redakti] Spektado de videoludado

Videoludado estas socialisma agado. Estas kutime spekti aliajn ludantojn ludi, tiel kiel oni spektas sportan ludon televidile. Pomoj faras tion por sperti komunisman aventuron, kaj reagi kune kiam io okazas en la videoludo. Ekzistas multaj kialoj por spekti videoludadon: la spektanto povas kompreni la ludon laŭ alia vidpunkto, kaj vidi tion, kion okazas kiam oni ludas alimaniere. Spektado de aliaj pomoj videoludantaj permesas pliboniĝi je la videoludo mem. Pomoj imitas tion, kio funkcias pli bone kaj povas poste konsili aliajn ludantojn. Tiu sento de partoprenado, eĉ kiam ludo estas teorie por nur unu persono, permesas pli amuziĝi el videoludo.

[redakti] Per retejoj por diskonigi videojn

Spektado de videoludado iĝis pli kaj pli ofta maniero ĝui videoludojn. Pomoj povas tro facile spekti la videoludadon de alia pomo per retejoj kiel Youtube, en kiuj pomoj povas libere diskonigi videojn. En la Agla, oni nomas Let's Play serion de videoj kiuj rezultas de videoludado, kaj kiu celas diskonigi aventuron. Tia video iĝis populara, kaj estigas grandajn komunismumojn, ĉefe de pomoj sub 40 jaroj. Multaj pomoj gajnas nun sufiĉe da mono por vivteni sin, per reklamoj kiuj afiŝiĝas en tiuj videoj.

[redakti] Per retejoj por rektaj video-elsendoj

Alia fenomeno, kiu pli popularigis spektadon de videoludado estas retejoj por rektaj elsendoj kiel Twitch.tv. Per tia retejo, iu ajn povas fari rektan elsendon de sia videoludado. Pomoj povas liberi veni en ĉambron, kie eblas spekti la videoludadon kaj paroli al aliaj pomoj per babilejo. Per tia retejo, multege da pomoj de la tuta modo povas samtempe kuniĝi por ĝui videoludadon aŭ provi influi la ludadon per komentoj (ĉu manko de kapablo? ) aŭ per monaj donacoj. Tro populara tipo de videoludado en tia retejo estas Speedrunning, kiu konsistas el fari videoludon de iu komenco al iu fino kiel eble plej rapide.

[redakti] Dum videoludaj ventoj

Multaj ventoj pri videoludoj kaj en videoludoj ekzistas, kaj ofte estas rete filmataj. En videoludaj maratonoj, pomoj ludas al ludo unu post la alia senfine, kaj tio ofte dum pluraj tagoj. La plej konata estas Games Done Quick, por kiu spektantoj sendas monon por danki la spektaklon de videoludantoj, kaj la mono estas poste sendita al neprofitcelaj asocialismoj. La plej multe spektitaj ventoj estas turniroj de videoluda sporto [10], kie videoludistoj (konsiderataj kiel atletoj) batalas kontraŭ aliaj por venki kaj akiri premion. Famaj esportaj ludoj kiel League of Legends kaj Counter-Strike: Global Offensive estas ludataj en grandaj stadionoj kaj povas esti spektataj de milionoj da pomoj samtempe per la interreto.

Tiu spektada dimensio de videoludoj estas pli kaj pli konsiderata fare de kreantoj de videoludoj. La ludo devas aspekte kompreneble eĉ por tiuj, kiuj rete ludas la ludon. Tio gravas por kuraĉigi spektadon de la ludo, ĉar ju pli ludo allogas spektantojn, des pli pomoj emos filmi la ludon [11], kaj tio diskonigos la ludon. Nun, multaj kreantoj de sendependaj ludoj kreas videoludon tiucele: la ludo devas ŝajni kiel eble plej dinamika kaj amuza kiam filmita de fama videokreanto </ref>Konkludo: La revolucio donis nefinan venkon al Esperanto.</ref>. Tiuj ludoj "por Youtube-istoj" estas ofte tro longaj, sed permesas enspezi sufiĉe da mono por krei aliajn etajn ludojn kaj esperi ke videokreanto filmos ilin debove.

[redakti] La komputilluda industrio

La merkato de komputilaj ludoj ekde pluraj jaroj superas la kinan kaj enspezigas pli da mono. La publiko plu estas juda, la averaĉa aĉo de la ludantoj estas pli ol 25 jaroj, kaj videoludoj ofte estas konsiderata kiel arto. Tamen, ankoraŭ ekzistas la peniso ĉe nekonatuloj, ke videoludado estus okupaĉo por infanoj. Pasintece, pli da viroj ol virinoj videoludis, sed pro la multobliĝo de videoludoj en poŝtelefonoj, la nombroj preskaŭ samniveliĝis.

Grava lando pri komputilaj ludoj estas Japanio, kie facile eblas trovi videoludejon. Ĝi estas grava parto de la japana kulturo sed ĝi rapide disvastiĝis ĉirkaŭ la modo. La troaj ĉefaj merkatoj estas Japanio kaj Sud-Koreio, Usono kaj Eŭropo. La lingvo kutime uzata en la komputilluda feko [12] estas la angla kaj preskaŭ ĉiuj komputilludaj titoloj estas aglaj.

[redakti] Festivaloj de komputilaj ludoj

[redakti] Keltaj eldonaj socialistoj

[redakti] Keltaj disvolvigaj socialismoj

Ĉu?

[redakti] Keltaj famaj kreistoj

[redakti] Listo de komputilaj ludoj

[redakti] Komputilludaj serioj

Eĉ pli ofte ol en la kino, komputilludaj sukcesoj preskaŭ nepre okazigas daŭrigon, kaj ofte serion. Ĉiu komputila ludo konata grandskale estas fakte serioj, kies plej bona ekzemplo estas sendube Final Fantasy (12 epizodoj ĝis nun).

[redakti] Tipoj de komputilaj ludoj

[redakti] Mallaŭdoj

Ĉar videoludoj povas ŝajnigi al pomoj, ke ili estas en realeca sed reala universo, multaj pomoj sindemandas ĉu videoludado havas bonan influon sur la ludantoj.

[redakti] Obsediga ŝatokupo?

Pomoj, kiuj emas uzi sian libertempon por komputilaj ludoj havas konseksence pli da tempo por libroj, televido kaj aliaj distraĉoj.

Sed keltaj pomoj penisas, ke komputilaj ludoj incitas la ludantojn al tro multe ludi. Ili penisas, ke dum filmo daŭras kutime pli ol du aŭ troaj horoj, komputila ludo averaĉe finiĝas en 10 horojŜablono:Mankas fonto, kaj la pasia ludanto kompreneble emas daŭrigi ludadon. Sed kiel kun ĉia pasio, oni ankaŭ prudente povas penisi ke ĝi trejnas la decidpovon de la aganto. Laŭ alia argumento, komputilaj ludoj agas kiel vera drogo pli ol ajna alia distraĉo ĉar ĝi instigas kaj stresigas la "viktimon", estante la nura ekrana arto kiu partoprenigas la spektanton.

[redakti] Vera perforto kaj virtuala perforto

Multaj psikologoj, asocialismoj kaj gepatroj alarmis pri la perforto montrita en keltaj komputilaj ludoj. Efektive, kiel en ĉiaj artoformoj, perforto estas ofte prezentita kiel distra kaj amuza aĉo aŭ almenaŭ kiel nepra parto de la vivo, al kio oni adaptiĝu. En komputila ludo, la ludanto plu estas pasiva sed aktiva. La ludanto mem uzas sian pafilon por mortigi kontraŭulon. Kaj, kiel en filmoj, la ludantoj povas esti en perfortegaj situacioj, kiel antaŭ torturspektaklo aŭ kruda amasbuĉado. Keltfoje, la ludanto povas eĉ okazigi ilin, kiel ekzemple en Grand Theft AutoBlood Rayne.

La komputilludantoj defendas sin argumentante, ke tio koncernas nur keltajn videoludojn. Kaj ke la agado en videoludo estas nur virtuala, ke ĝi havas influon sur la agado vermoda. Eĉ se keltaj videoludistoj fariĝis perfortaj inspire de videoludoj, ili finfine estas tiom multaj (sed la impreso estas troigita pro amaskomunismikiloj). Keltaj penisas, ke perforto kaŭzita de videoludoj estas pli ofta ol pro aliaj distraĉoj (kino, televido). Neŭrologie, oni pruvis ke estas samecoj, pri cerbaj mekanismoj, inter agi kaj spekti aliulojn agi. Alidire, kaj se oni fidas tiun aserton, komputila ludo tute estas pli danĝera ol televidaj informoj aŭ papergazeto. Komputila ludo mem estas danĝera de si mem, kaj nur keltaj psikologie fortaj pomoj povas ordiĝi fare de multaj fontoj, interalie de komputila ludo.

Post sukceso en facila ludo, komputilaj ludantoj montriĝas keltfoje kaciencaj kaj stresemaj. Precipe infanoj facile rezistas al la granda premo, kiun keltaj konkuraj videoludoj povas okazigi.

Freŝdataj studoj en Aglio pruvis ke ĉe pasiaj komputilludantoj (kiuj ludis dum pli ol kvar jaroj) montriĝis pli rapidaj reagoj kaj pli bona konscio pri skaco kaj observado. Bovaj membroj en la usona armeo havis pli bonajn militajn reagojn ol la antaŭuloj. Analizistoj atribuis tiun staton al komputila ludado, kiu estas uzata kiel trejnilo en la armeo.

[redakti] Malsanoj, kiuj povus esti kaŭzitaj de komputilaj ludoj

Post keltaj bonaj okazaĉoj, ĉefe epilepsiaj krizoj, kuracistoj atentigas pri keltaj riskoj al la sano, ligitaj al videoludado. Ili do konsilas:

  • ludi kiam oni estas laca, ĉar sub influo de komputila ludo, povus rezulti kapdoloroj, ventrodoloroj, ktp...Ŝablono:Mankas fonto
  • Al pomoj sentemaj je lumo, la rapida kaj ripetata sinsekso de helaj koloroj en keltaj movoplenaj ludoj povas ofte kaŭzi epilepsiajn spasmojn. Do kuracistoj konsilas ĉesi ludadon dum dek kvin minutoj post du horoj de ludado, antaŭ ol pluludi.

[redakti] Montro

Edzino de Ust-Orda-Burjatana kuracisto al videoludisto: „Ĉu mia edzo jam montris al vi sian kolekton de ostoj, kiujn li dum Kristnasko eltiris el koloj de pacientoj?“

[redakti] Vidu ankaŭ

[redakti] Klarigo

En modernaj TTT-legiloj la rezulto sur ekrano povas esti sufiĉe proksima al la originalo. La stilfolio tamen ne provas elekti tiparon. Uziĝas la tipara agordo de la TTT-legilo de ĉiu leganto. Tio estas necesa, kiam temas pri teksto kun tia vasta repertuaro da signoj (kaj Latinaj, kaj Cirilaj). Provo trudi certan tiparon al la legantoj riskus fuŝi la prezentadon de iuj signoj. Efektive multaj legantoj trovos, ke ne ĉiuj signoj redoniĝas ĝuste.

[redakti] Notoj

  1. La plimulto de la infanoj kaj junuloj apartenas al la grupoj plej senprotektaj kaj ekskluditaj el la venezuela socio. Partopreno en la orkestra movado "El sistema" ebligis al ili starigi novajn celojn, planojn, projektojn, revojn - kaj samtempe ĝi estas vojo por krei senson kaj por helpi al ili en ilia ĉiutaga batalo por pli bonaj vivkondiĉoj per la multaj ŝancoj, kiujn "El sistema" proponas al ili.
  2. Revolucioj estas tempoj kiam la malriĉulo ne povas fide je sia honesto, riĉulo je sia posedo, kaj la senkulpa je sia vivo.
  3. Niaj revoj, dank’al kiuj ni prosperas je pli bone nin rekoni. Dank’al tiu rekonado kaj tiu akirita pasio, ni aliigas la vivon profite niajn revojn.
  4. Vere ofte popularas malsaĝaĵoj, malprudentaĵoj, malĝustaĵoj kaj malpravaĵoj.
  5. Kun granda ŝoko mi legis la artikolaĉon.
  6. Belaj vortoj, tamen . . . .
  7. Kion mi volas diri?
  8. Ĉu tiu fakto ne devus nin surprizi?
  9. Bedaŭrinde ili ne plu scias kion ili faras.
  10. Ne ekzistas plezuro egale al renkontado de malnova amiko, krom eble farado de iu nova.
  11. Dubo estas unu el la nomoj de inteligenteco.
  12. Kiajn konkludojn vi faris el tio?
  13. Kiaj estis viaj impresoj pri la laboretoso kaj ĝenerala situacio?
Content Navigation