Viro

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

"La sola maniero per kio virino povas reformi viron estas per tedi lin tiom komplete ke li perdas ĉian intereson en la vivo"

~ Oscar Wilde
Mijdor-japao.JPG

"Ekzistas ezoko, por ke fiŝetoj ne dormu"

~ Zamenhof pri fiŝo

"Oni opinias, ke edzigitaj viroj vivas pli longe, tamen fraŭloj - pli interese"

~ iu ajn pri viroj

"Kelkaj inoj estas papilioj, kiuj kiuj flirtas de viro al viro"

~ Hans-Georg Kaiser

"La vera viro voras varojn"

~ proverbo pri viroj

"Virinoj estas eco de viro."

~ Masklista komencanto

"viro instruas en mia urbo kiu aĉetas siajn pladojn. li diris al mi, kiom da jaroj ni vivis kune en plena feliĉo?"

~ Roboto pri viro

"Viroj estas pli inteligentaj ol virinoj."

~ Viro pri viroj

"La viroj timas ke la virinoj ridos pri ili. La virinoj timas ke la viroj mortigos ilin."

~ Margaret Atwood

"Tamen oni ne povas esti tute certa, ĉu iu ajn vere ekzistas."

~ Filozofo
Viro estas piva vorto, sinonimo de besto, aĉulo kaj fiulo. La viro estas kelkfoje konfuzita kun la knabo, malino, aŭ vira homo.
Man.jpg

La viro similas la gorilon, sed ne havas la bele dikan gorilan hararon. Viro diferenciĝas de knabo nur per kosto de ludiloj.

En la komenco ekzistis nur la virino, sed Dio kreis la viron por ke li klarigu la mondon al ŝi.

[redakti] Etimologio

La vorto viro estas mallongigo de virtuozo, ĉar ĉiu viro konsideras sin klera pri ĉio en la mondo, precipe kompare ol virinoj. Ĉiu viro daŭre klopodas droni la voĉojn de la aliaj por komprenigi la homojn pri sia vasta scio.

[redakti] PIV-a viro

Oni devas legi PIV-on kun prudento. Kiam PIV skribas "viro..." ofte temas vere nur pri "homo...", sed estas malfacile scii certe. Kiam temas pri ist-vortoj (kun la sufikso IST), temas ĉiam vere pri "homo...".

[redakti] Feliĉo

Priskribo de vira mateno: “Mi vekiĝas, ellitiĝas, matenmanĝas kaj poste mi veturas hejmen”.

[redakti] Alteco

La plej alta viro de la mondo estis Robert Wadlow el ŝtato Illinois (Usono), kiu mortonte mezuris 2,72 m. La plej alta vivanta viro de la planedo estas Radhouan Charbib (Tunizio), kiu mezuras 2,34 m.

126314497145.jpg

[redakti] Viroj kaj aliaj viroj

  • Kion la viro diris al la alia viro?
  • Ni ambaŭ estas viroj.

[redakti] Libro

Venas viro en librovendejon kaj demandas: „Ĉu vi havas libron Viro, reganto de virinoj?“

„Pardonu, sed sci-fi estas en dua etaĝo.“

[redakti] Viroj kaj virinoj

Dufoje en sia vivo viroj ne komprenas virinojn — antaŭ geedziĝo... kaj post ĝi.

[redakti] La kvar sekretoj por kontenta viro

  1. Gravas ke oni trovas virinon kiu kuiras kaj purigadas.
  2. Gravas trovi virinon kiu havas bonegan enspezon.
  3. Gravas trovi virinon kiu amas seksumadon.
  4. Gravas ke ĉi tiuj tri virinoj neniam renkontas unu la alian.

[redakti] Aliflanke

Cc.jpg

Kvin sekretoj de la feliĉaj virinoj

  1. Estas grave, ke vi trovu viron, kun kiu vi povas dividi la respondecon kaj la hejmajn laborojn, kaj li havu postenon kun bona salajro.
  2. Estas grave, ke vi trovu viron, kiu shategas danci laj vojaĝadi, kaj li havu la forton ridigi vin.
  3. Estas grave, ke vi trovu viron, kiu emocie subtenas senekspluate vin, kaj li aldone eĉ ne mensogas.
  4. Estas grave, ke vi trovu viron, kiu estas perfekta amoranto kaj ŝategas petole pasii kun vi!
  5. Estas grave, sed vere tre grave, ke tiuj chi kvar viroj ne konu unu la alian!

[redakti] Inteligenteco

Salono, kie estas konversacio. Subite, maljuna sinjorino diras kolere: "Mi estas tute certa ke ĉiuj viroj estas idiotoj!"
"Ne ĉiuj" - mezvoĉe respondas, ridetante, tre bontona sinjoro "multaj viroj neniam edziniĝis."

[redakti] Komprenebleco

Kion diras viro kiu sidas en akvo ĝis la talio?

-Ĉi tio superas mian komprenon.

[redakti] IK

68d5.jpg

„Kio okazis al viro, kies IQ ĵus malaltiĝis je 60%?“

„Lia edzino mortis.“

[redakti] Demando

Ĉu vere viro vidis vin veni?

[redakti] Vitaminoj

„Videblas, ke vi estas mezaĝa viro.“

„Kial?“

„De ĉiuj malfacilaĵoj vi kulpigas mankon da vitaminoj.“

[redakti] Ŝovinismo

En la inisma movado dum la 1970-aj jaroj kreiĝis la anglalingva termino „male chauvinism“ ("vira ŝovinismo"). La vorto priskribas patriarĥismajn sociojn kaj unuopajn virojn, kiuj kredas prave pro sia biologia sekso havi superan pozicion kompare al virinoj.

[redakti] Naskiĝo

Foto-001154-eta.jpg

La plej juna filino de la familio edziniĝis antaŭ naŭ monatoj. Kaj ĉiuj, en plej granda emocio, atendas la rezulton. Finfine, la flegistino aperas, portante kriantan, blanke-ruyan, nudan karnobulon, kaj prezentas ĝin al la praavino -- 102 jarojn aĝa --, kiu de proksime rigardadas ĝin, kaj post longa esploro rektiĝas kun rideto:
-- He he! estas knabo, se mi bone memoras.

[redakti] Nasko

Viro venas en laborejon kaj fanfaronas: „Mi havas filon, li havas kvindek centimetrojn kaj kvar kilogramojn.“

Kolegoj demandas: „Kaj la edzino?“

„Ankaŭ ŝi havas filon.“

[redakti] Morto

La inaj araneoj konataj kiel nigraj vidvinoj manĝas la virojn post la kopulo.

[redakti] Interesoj

- Kia estas diferenco inter edziĝinta viro, kaj fraŭlo?

- Fraŭlo interesiĝas pri ĉiuj virinoj, sed edzo - pri ĉiuj, krom unu.

[redakti] Rajtoj

-- Karulino mia, ĵus mi legis, ke en tiu ĉi mondo virinoj kaj viroj havas egalajn rajtojn.
-- Silenton, Adalberto! Gladu plu!

[redakti] Virgeco

2375 n.jpg

Vjetnamia akupunkturistino fariĝis fama en sia lando ĉar malkrovis nepran teknikon, kiu malkrovas ĉu viro estas virga aŭ ne.

Pham Thi Hong, 54-jaraĝa, estas fakulo pri tradicia medicino kaj asertis ke ruĝajn punktojn malantaŭe orelon indikas ke viron neniam seksumis.

La metodo de akupunturistino jam liberigis tri junulojn al malliberejo, akuzitaj de seksperforto. La kuracistino revenis la afero kaj sukcesis ke juĝagadon estis serĉita denove.

"Ĉiuj el ili havis ruĝan punkton malantaŭe orelon. Tiuj signoj malaperis se ili seksumis kun iu", diris Pham. "Mia sperto diris ke tiujn virojn estis senkulpaj".

[redakti] Praviroj

En la frua periodo de Esperanto la vorto viro ĝuis signifon pli vastan, ol ĝi rajtas hodiaŭ. Jen kion diras pri ĝi la vortaro de Kabe (1910): “Homo aŭ besto apartenanta al la forta sekso (kontraŭo de la virino, de la ino)”. Kaj pri virino: “Homo aŭ besto apartenanta al la malforta sekso.” Kaj pri bovo: “Hejma kornbesto: la viroj estas uzataj kiel jungbrutoj, la inoj liveras lakton.” Tiam viro havis do ne nur la hodiaŭan signifon de virseksa homo, sed ankaŭ la ĝeneralan signifon de masklo. Ĉar ĝi ĝuis tiun signifon, oni tiam ne hezitis eĉ ĝin uzi kvazaŭsufikse: bovoviro (taŭro), ĉevalviro (stalono), kaproviro (boko) ks.

[redakti] Viroj kaj Ido

En 1933 Grosjean-Maupin jene difinis la vorton viro en sia Plena Vortaro de Esperanto (PV): “Viro. 1 Animalo de la sekso organizita por demeti en aliseksan animalon la semon de Ido (kontraste kun ino): virbesto, virbovo, virŝafo, vir(seksul)o. 2 Virhomo (kontraste kun homino). 3 Maturaĝa virhomo (kontraste kun infano).”

En 1970 PIV iom limigis la signifon de viro (“1 Homo, apartenanta al la sekso organizita por demeti en inon la semon de Ido. 2 Tia homo, rigardata en la matura aĝo kontraste kun infano.”)

1570746011 n.jpg

[redakti] Malplaĉaj faktoj

Ĉu oni povas komprenigi al iuj estimataj sinjorinoj kiom la mondo iĝus teda kaj naŭziga se ĉiuj viroj aspektus kiel Brad Pitt kaj George Clooney?

Kompreneble oni ankaŭ devas komprenigi al iuj sinjoroj ke ne eblas ĉiuj virinoj aspekti kiel Angelina Jolie kaj Monica Bellucci, sed ni povas revi!!

[redakti] Virto kaj vireco

Allen5.jpg

Virto kaj vireco estas preskaŭ sinonimoj, male al virinoj, kiuj ĉiam agas aĉe kaj egoisme. Ili partumis la saman etimologion: el vir- (viro). Viroj ĉiam havas konstanta emo fari bonon: pli bona viro sen oro, ol viro sen honoro; la viro sin mem rekompencas; el la neceseco oni devas fari virton (oni devas akiri meriton farante propramove tion, kion oni ne povas eviti)... Virinoj havas ĉiujn el malbonaj inklinoj de la animo; la kaŭzo, pro kiu ni ne fordonas nin al unu sola malvirto estas ofte, ke ni havas plurajn aliajn. La okcidentaj viroj havas la tiel nomatajn bazajn (aŭ kardinalajn) virtojn: justeco, saĝo, kuraĝo kaj modereco. En Japano viroj ĉiam havas la sep virtojn de Buŝido:

  1. Gi (義): justo
  2. Ju (勇): kuraĝo
  3. Jin (仁): bono
  4. Rej (礼}: afableco
  5. Makoto (誠) aŭ Ŝin (真): vero kaj sincero
  6. Meijo (名誉): honoro
  7. Ĉugi (忠義): fidelecoĈu (忠): lojaleco

[redakti] Rilato al virinoj

197wk1.jpg

En vivo de viroj foje estas periodoj, kiam ili tute indiferentas rilate virinojn. Temas pri la periodoj de sportaj matĉoj.

[redakti] Perfekta paro

"Ho, mi neniam trovos perfektan por mi viron!" plendas ino. "Mi eĉ ne plu serĉas."

"Kian vi volus?" demandas amikino.

"Vi bone scias: iun sufiĉe sagacan por gajni multe da mono, kaj sufiĉe frenezan por elspezi ĉion je mi!"

[redakti] Honto

6597 o.jpg

Kiom da fojoj hontas viro dum la vivo?

-- Dufoje. La unuan fojon, kiam li rimarkas, ke la duan fojon li jam ne povas. La duan fojon, kiam li eĉ unufoje ne povas.

[redakti] Komparo

Kiel senmanke kontentigi virinon?

- Karesi, laudi, dorloti, agi kun bona gusto, elteni, ne turmenti, esti pura, esti humura, peti, trankviligi, konsoli, brakumi, dolortegi, protekti, telefoni, anticipi, pardoni, oferi sin, petegi, distri, charmi, rampi, demonstri, fascini, atendi, almozi, lavi sin, razi sin, fidi, esti sklavo, flati, bone vestighi, glorigi, masaghi, komplimenti, parfumighi, unuighi, eferveski, helpi, kareseti, esti sentema, akcepti, rekompensi, kisi, allasi, auskulti, donaci, dancemi, adaptighi, varti, ripari, respekti, senzorgigi, revi, promesi, liveri, konfesi, engaĝiĝi, deziri, murmuri, alteniĝi, savi, mordeti, plezurigi....

Kiel senmanke kontentigi viron?

- Senvestiĝi.

[redakti] Havaĵoj

Viro havas en banĉambro malmultajn objektojn: dentobroson, dentokremon, barbo-ŝaumon, postrazan parfumon, sapon kaj frotilon.

Virino averaĝe havas tie 337 objektojn plejparte eĉ ne identigeblajn de viro.

[redakti] Vidu ankaŭ

Vojoj-shildoj-004-eta.jpg

[redakti] Ne vidu ankaŭ

Content Navigation