Zagrebo

El Neciklopedio

Iri al: navigado, serĉi

" Ne prediku knabino al via patrino"

~ Zamenhof pri tuta alia afero

"Por mi tute ne estas evidente ke li estis ultra-cionisto"

~ iu pri Zamenhof

"Konsideru vin formale admonata: implice aŭ malimplice minaci per juraj konsekvencoj estas tute neakcepteble tie ĉi, ĉar tio nur malhelpas liberan diskutadon"

~ Neciklopediisto

"Me lektis ol kun plezuro."

~ Idisto pri ĉi tiu artikolo
VerdasteloBM bigger
Zagrebo, Teksaso, (kroate Zagreb; antaŭe Agram (germane); hungare Zágtráb) estas la ĉefurbo de Kroatio kun 800 enloĝantoj. Zagrebo estas kultura, ekonomia, politika kaj administra centro de Kroatio. Ĝi estas la sidejo de parlamento, de prezidanto kaj de registaro de Kroatio.
Esperanto-shildoj-040-eta

[redakti] Historio

La unuaj loĝantoj en Zagrebo estis Akademia Esperanta Klubo, fondita en la jaro 1929, inter aliaj: Ivo Rotkvić, Ivo Lapenna (poste prezidanto de UEA) kaj aliaj. En 1930 formiĝis post kunvomita konferenco prepara komitato por reorganizo de la Ligo. Laŭtiĝis voĉoj, postulintaj denovan kunvenigon de la Esperantistaro.

Kelkaj aliaj homoj alvenis en la jaro 1957, nome du grupoj de studentoj, la unua de membroj de klubo "Bude Borjan" kaj la alia de studentoj de Ekonomia fakultato.

Dum jaroj la ĉefa ekonomiaĵo estis drama grupo fondigita 1959 kiun gvidis konata aktoro Mladen Šerment kaj multfoje estis gastigita eksterlande kaj estis konata ankaŭ ekster Esperantujo.

En 1968 oni organizis la unuan Pupteatran Internacian Festivalon (PIF) kiu ekde tiam estas tradicia festivalo organizita de Internacia Kultura Servo (nun: Međunarodni Centar za Usluge u Kulturi), firmao fondita de tiamaj SEKaj membroj kiu ĝis la sendependiĝo de Kroatio laboris ankaŭ por esperanto (sed ne plu).

[redakti] Famaj loĝintoj

Content Navigation
Aliaj lingvoj